برگزاری یادواره شهید زرین معروف به «صیاد خمینی» در اصفهان/۳ هزار شلیک موفق به سمت دشمن

مهر نوشت: رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان از برگزاری یادوراه سردار شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید شاخص اصفهان خبر داد و گفت: به دلیل مهارت بالای این شهید در تک تیر اندازی و ۳ هزار شلیک موفق در این زمینه، دشمن به شهید زرین لقب صیاد خمینی داده بود به نوعی که در یک روز ۴۰ نفر از نیروهای بعثی که در حال نفوذ به خاکریز بوده‌اند را به هلاکت می‌رساند.

 سرگرد وحید رجبی  در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان اینکه در سنوات گذشته شهدای ورزشکار شاخصی از استان اصفهان نظیر شهید حسن غازی و شهید قوچانی که از بنیانگذاران تکواندو در کشور بوده‌اند به عنوان شهید شاخص کشور شناخته شدند، تاکید کرد: امسال هم بر آن شدیم که یادواره ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان و شهید زرین را به عنوان شهید شاخص استان اصفهان در سال ۹۸ قرار دهیم، برنامه ریزی یادواره این شهدا از سال ۹۶ آغاز شده است و از سال ۹۶ مسابقات مختلف ورزشی به نام شهید زرین و شهدای ورزشکار در برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان و رشته‌ها و هیئت‌های ورزشی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه برای جمع آوری اطلاعات شهدای ورزشکار استان صرف شده است و در تمام نقاط استان اصفهان اطلاعات و مصاحبه‌هایی با خانواده شهدا صورت گرفته و در ماه‌های آینده کتاب شهدای ورزشکار استان اصفهان به چاپ خواهد رسید.

معرفی شخصیت شهید زرین پس از ۳۶ سال

رجبی پیرامون معرفی شهید زرین به عنوان شهید ورزشکار بیان داشت: ۳۶ رشته تیراندازی در کشور موجود است که چندین رشته با تخصص های تیراندازی شهید زرین تطابق دارد و این شهید به نحوی در صحنه دفاع مقدس حضور داشته است که برکات وجود این شهید هنوز هم زبانزد رزمندگان است و امسال پس از ۳۶ سال، گرد زمان از شخصیت این شهید گرانقدر زدوده شد و نقاط مخفی و مسائلی که مربوط به هنرنمایی‌های این شهید بزرگوار در طول دفاع مقدس که می‌تواند برای جوانان ما الگو باشد، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از زندگی شهید زرین، تصریح کرد: این شهید عزیز ۷ فرزند داشته است و زمان شهادت بزرگترین فرزند وی ۱۴ سال و فرزند کوچک ایشان ۲ سال داشته است، همین مسئله نشان دهنده گذشت و ایثار این شهید گرانقدر است، زمانی که شهید زرین به جبهه اعزام می‌شود فن و فنون تیراندازی را پیش از جنگ تحمیلی فراگرفته بوده است و در دوران دفاع مقدس مشغول به تک تیراندازی می‌شود، تک تیرانداز مأموریت دارد افراد مؤثر دشمن را مورد هدف قرار دهد و شهید زرین در این زمینه بسیار عملکرد مؤثری داشته و در زمینه از هم پاشیدن یگان رزم فرماندهی دشمن بعثی نقش آفرینی بسیاری داشته است.

شهید زرین معروف به صیاد خمینی در دفاع مقدس

وی با بیان اینکه دشمن به شهید زرین لقب صیاد خمینی داده بود، بیان داشت: زمانی که شهید زرین به فیض شهادت نائل می‌شوند بعثی‌ها جشن و پایکوبی برگزار می‌کنند، همین موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت‌ها و رشادت‌های شهید زرین است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان  پیرامون شلیک‌های موفق شهید زرین، گفت: مستنداتی که کسب کرده‌ایم و بررسی‌هایی که داشته‌ایم و مطالبی که شاهدانی نظیر شهید خرازی مطرح کرده‌اند نشان می‌دهد شهید زرین نزدیک به ۳ هزار شلیک موفق داشته است، به عنوان مثال در یک روز شهید زرین ۴۰ نفر از نیروهای بعثی که در حال نفوذ به خاکریز بوده‌اند را به هلاکت می‌رساند.

۳ هزار شلیک موفق

وی ادامه داد: اعداد و ارقامی که به دست آمده است آمار حدود ۳ هزار شلیک موفق را به ما نشان می‌دهد و این در حالی است که شهید زرین بسیار انسان رئوف و مهربانی بوده است اما در برخورد با دشمن بسیار شجاع و مقتدر و دلیرانه عمل می‌کرده است.

رجبی از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و شهید زرین در اصفهان خبرداد و افزود: این یادواره چهاشنبه یکم آبان‌ماه در سالن کوثر مجموعه فرهنگی ورزشی ۲۲ بهمن با سخنرانی سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور و روایتگری حاج حسین یکتا برگزار خواهد شد. نمایش صحنه‌ای و مراسم تجلیل از خانواده شهید عبدالرسول زرین از دیگر برنامه‌های این یادواره است.

اصفهان یک چهارم شهدای ورزشکار کشور را دارد

وی گفت: حدود ۵ هزار شهید ورزشکار در کشور وجود دارد که یک چهارم این میزان متعلق به استان اصفهان با ۱۲۰۰ شهید ورزشکار است هم اکنون نیز نزدیک به ۳۰ هزار نفر عضو سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =