مهم‌ترین رویکرد پدافند غیرعامل حفظ جان مردم است

ایرنا نوشت: فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد در پدافند غیرعامل حفظ جان مردم است گفت: پدافند غیرعامل در تامین امنیت و کاهش آسیب‌پذیری جامعه نقش مهمی دارد.

عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان افزود:  رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در احداث و اجرای تمامی طرح های که توسط دستگاه های دولتی و خصوصی اجرا می شود ضروری است.

وی گفت: بررسی وضعیت شهر و روستاهای شهرستان از نظر آمایش سرزمینی و دفاعی و طرح های توسعه ای، ارزیابی تهدیدات سایبری و تبیین وظایف دستگاه های اجرایی در شرایط بحران از اهداف اجرای پدافند غیرعامل است.

اصغرپور توجه به پدافند غیرعامل در ادارات را مورد تاکید قرار داد و افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل هستند.

وی افزود: رعایت پدافند غیرعامل در طرح های عمرانی باید در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز جدی گرفته شود تا باورها، اعتقادها و فرهنگ مردم از قوام و ثبات لازم برخوردار باشد.

اصغرپور  همچنین از برگزاری مانور پدافند غیرعامل در این شهرستان خبرداد و گفت: این مانور در هفته پدافند غیرعامل (۸ تا ۱۴ آبان)  برگزار می شود و در این هفته علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در مدارس و ادارات، رعایت اصول پدافندی در ادارات، خدمات رسانی و تجهیز مراکز اسکان توسط دستگاه های خدمات رسان و شناسایی نقاط حادثه آسیب پذیر نیز اجرا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =