شگفت‌زده شدن فیلمبردار برنده اسکار از دیدن پهپاد ایرانی

تسنیم نوشت: مدیر و طراح هنری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از شگفتی‌های این فیلم برای خارجی‌ها به‌خصوص استرارو گفت.

عبدالحمید قدیریان مدیر و طراح هنری فیلم "محمد رسول‌الله(ص)" گفت: این پروژه تحت کنترل عوامل خارجی ساخته شد و میلژن کرکا طراح صحنه پروژه چند نفر را به‌عنوان مدیر هنری و طراح صحنه انتخاب کرده بودند که من و آقای محسن شاه‌ابراهیمی از سینمای ایران به‌عنوان مدیر هنری درکنار هم کار کردیم.

وی افزود: وقتی من شنیدم برخلاف تمایل سفارش‌دهنده پروژه که متمایل به حضور سینماگران ایرانی در این کار بود قرار است گروه‌های خارجی وارد کار شوند، خیلی از این موضوع استقبال کردم؛ چون این اتفاق برای کسی مثل من که با توجه به شرایط کاری فرصت تحقیق میدانی و مطالعه درباره کیفیت فعالیت گروه‌های خارجی را نداشتم، فراهم آورد و فرصتی بود تا بدانم سینمای ما آیا در این حوزه‌های فنی مشکل تکنیک دارد یا مشکل چیز دیگری است؟

این هنرمند ادامه داد: من تلاش کردم موشکافانه رفتارهای عوامل ایرانی و خارجی را تحت‌نظر داشته باشم تا به اختلافات فنی خودمان  با آنها پی‌ببرم و به‌مرور فهمیدم تقریباً تمام گروه‌های کاری ما در ایران از نظر سطح توانایی تکنیکی و قدرت خلاقانه نه تنها پابه‌پای عوامل خارجی‌اند که به اذعان خود آنها گاهی بهتر از آنها جلو می‌رفتیم.

قدیریان یادآور شد: زنده‌یاد جواد شریفی‌راد که از چهره‌های شاخص حوزه جلوه‌های ویژه در سینمای ایران بود، در این فیلم چند برگ برنده را رو کرد که موجب شگفتی شد و "آقای استرارو"  فیلمبردار اسکاری این فیلم وقتی به خارج از کشور رفتند با دیدن پهپادی که بچه‌ها برای قرار گرفتن دوربین ساخته بودند نامه تشکرآمیز درباره آن نوشتند. فکر نمی‌کردند در ایران بشود این کار را کرد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =