واکنش مقام بلندپایه سپاه به شوی سیاسی آمریکا در اعلام خبر مرگ ابوبکر البغدادی

میزان نوشت: معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: آن‌ها که امروز خبر مرگ البغدادی را با هیجان گزارش می‌کنند و می‌خواهند نابودی داعش را به نام خودشان مصادره کنند، باید بدانند که قریب به ۲ سال پیش، پرچم حاکمیت داعش توسط جبهه مقاومت پایین کشیده شده بود.

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی فرماندهی کل قوا، با اشاره به اعلام خبر مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی - آمریکایی داعش اظهار کرد: آمریکایی‌ها قبل از این اعلام کرده بودند که مبارزه با داعش ۳۰ سال زمان خواهد برد و آن‌ها که امروز خبر مرگ البغدادی را با هیجان گزارش می‌کنند و می‌خواهند نابودی داعش را به نام خودشان مصادره کنند، باید بدانند که قریب به ۲ سال پیش، پرچم حاکمیت داعش توسط جبهه مقاومت پایین کشیده شده بود.

وی با بیان اینکه امروز ابوبکر البغدادی یک عنصر خنثی و بی‌خاصیت بود که هیچ عقبه حاکمیتی در اختیار نداشت و از حیز انتفاع ساقط شده بود، عنوان کرد: اقدام آمریکایی‌ها در نحوه رسانه‌ای کردن خبر مرگ «ابوبکر البغدادی» یک شو سیاسی محض بود و بیشتر کارکرد سیاسی و انتخاباتی برای ترامپ دارد.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: اقدام آمریکایی‌ها برای کشتن البغدادی در ادلب سوریه، در آستانه حمله نیروهای سوری به ادلب صورت گرفت ضمن اینکه اطلاعات دقیق عراقی‌ها می‌توانست زمینه دستگیری البغدادی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ادلب منطقه‌ای است که تروریست‌های رقیب داعش در آن مستقر هستند و امکان اعزام نیروهای حفاظتی و در نظر گرفتن یک مکان امن و مستحکم برای البغدادی در ادلب فراهم نبود، گفت: بنا به اذعان خود آمریکایی‌ها، ابوبکر البغدادی در عملیاتی کشته شده که درگیری بسیار مختصر و محدود بوده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها در کشتن البغدادی یک نوع رد گم کنی برای از بین بردن جعبه سیاه داعش بود، گفت: اطلاعات البغدادی می‌توانست جنگ نیابتی در منطقه را شفاف‌سازی کند؛ جنگ نیابتی که آمریکا در آن نقشی محوری داشت و چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی از آن سود می‌بردند و برخی از سرویس‌های اروپایی نیز در آن نقش داشتند.

سردار سنایی‌راد اضافه کرد: همانگونه که آمریکایی‌ها در صعود امثال القاعده و داعش نقش داشتند، زمانی که این عناصر کارکرد خود را از دست می‌دهند آمریکا به دنبال نابودسازی آن‌ها می‌رود. هیچ کس فراموش نمی‌کند که ائتلاف ویترینی ضد داعش با محوریت آمریکا بارها در فراری دادن عناصر کلیدی و فرماندهان داعش در شرایط محاصره از سوی نیروهای مقاومت همکاری کرده بود.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314596

برچسب‌ها