کردهای سوریه، آنکارا را به حمایت سیاسی و امنیتی از بغدادی متهم کردند

ایسنا نوشت: مسؤول روابط عمومی نیروهای "سوریه دموکراتیک" در سخنانی ترکیه را به حمایت و پوشش سیاسی سرکرده داعش و گروه‌های تروریستی در شمال سوریه متهم کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، "ریدور خلیل"، مسؤول روابط عمومی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در واکنش به عملیات آمریکا برای نابودی ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش اعلام کرد: این عملیات ثابت کرد که ترکیه چتری سیاسی و امنیتی برای بغدادی و تمامی عناصر و گروه‌های تروریستی در شمال سوریه بود و جامعه بین‌الملل باید سوالاتی را درباره حمایت ترکیه از این گروه‌ها و اهداف حکومت این کشور مطرح کند.

 

وی افزود: پس از پایان نبر "باغوز" در ۲۳ مارس دستگاه اطلاعات نیروهای سوریه دموکراتیک داده‌های اطلاعاتی موثقی به دست آورد که نشان می‌داد بغدادی به ادلب منتقل شده است و ما این اطلاعات را با رسانه‌ها و افکار عمومی به در میان گذاشتیم.

ریدور خلیل در ادامه تصریح کرد: عملیات نابودی بغدادی یک دستاورد تاریخی بود که در نتیجه همکاری میان نیروهای قسد و آمریکا محقق شد و این عملیات به دلیل تجاوز ترکیه به منطقه‌مان یک ماه به تعویق افتاد. به جهان نسبت به خطر ورود گروه‌های تکفیری همراه با ارتش ترکیه به منطقه رأس العین و تل أبیض هشدار می‌دهیم چراکه این مسأله محیط مناسبی را برای بازگشت داعش فراهم کرده و یک خطر برای منطقه و جامعه بین‌الملل ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت آزادسازی تمامی مناطق سوریه که توسط ترکیه اشغال شده‌اند، تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: رأس العین، تل أبیض، جرابلس و عفرین همگی شهرهای اشغالی سوریه هستند و باید از اشغال ترکیه آزاد شده و به سوریه تحویل داده شوند.

طبق این بیانیه، منطقه اشغال شده توسط ترکیه در شمال سوریه محاصره شده است و نیروهای آنکارا قادر به خروج از آن نیستند.

نیروهای قسد در بیانیه خود با اشاره به اداره خودمختار کردها در شمال سوریه نیز تأکید کردند که این اداره با تمامی نهادهایش باقی خواهد ماند و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    38 26
    کردا که خودشون با اسرائیل رابطه دارن و تو اسرائیل دارن آموزش نظامی میبینن!!!!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      29 14
      آخه چرا حرف بیخود می زنی طرفدار دو آتیشه ترکیه و اردوغان اولن که چه ربطی به اسراییل داره . حالا گیریم با اسراییل رابطه دارن این می تونه گناه بزرگ حمایت ترکیه و ایجاد تروریستای داعشی و و صدالبته جبهه النصره و نیز سنی های متعصب اخوانی را از پیشانی اردوغان و ترکیه پاک کنه چرا حرف از حمایت های اردوغان از تروریستها میشه شما حرف را می پیچونید
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      14 13
      اين تروريستها عين داعش هستن و عاقبتشون نابوديه.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      37 11
      اول یه کم سوادت رو ببر بالا بعد افاضات کن که اینطوری بیگدار به آب نزنی. اولا بیشترین رابطه اقتصادی و امنیتی اسرائیل در منطقه با ترکیه ست و ترکیه مقصد اول کالای اسرائیلی هست. دوما اینها با هم رابطه امنیتی هم دارن و سلاح هم از اسرائیل می‌خرن. سوما چطور کردها با اسرائیل رابطه دارن بعد فلسطینی‌ها و لبنان حمله ترکیه به کردها رو تجاوز میدونن و محکوم میکنن؟ مشقاتو نوشتی اصلا؟ تروریست نوچه های داعشی و تکفیری ترکیه هستن که کسی که برای خاکش میجنگه.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      36 7
      ترکیه خودش در خفا سر سپرده کامل آمریکا و اسرائیل شک نکن
    • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      9 5
      اونایی که مثبت دادید.اگه کورین حداقل روشن دل باشین.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    23 31
    از سوزش شکست تهمت میزنن.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      32 8
      خخخخ شکست اینه که دومین ارتش ناتو با تانک و بمباران هوایی توی ده روز یک شهر 200 هزار نفری رو نتونست بگیره آخرش دست به دامن روسیه و آمریکا شدن که توافق کنن کردها خودشون با پای خودشون برن بیرون.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      9 7
      ارتش ازاد سوريه به اين تروريستها درسي داد كه تا اخر عمرشون فراموش نميكنن.با اون همه مهمات كه امريكا داده بود نه روزم نتونستن دووم بيارن.از ترس رفتن التماس روسيه و اسد كه نزارين مارو بكوبن.
    • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      14 0
      خخ ارتش آزاد که تار و مار شد هشتاد درصد سوریه دستش بود الان دو درصدم دستش نیست ! کردها 5 درصد جمعیت سوریه هستن حداقل بیست درصد خاک دستشونه آمریکا هم چون از ترکیه تو ناتو حمالی میکشه کار رو داد دست روسیه تا به خدمت اردوغان و تروریستهاش برسه
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      47 1
      ارتش آزاد خخخ هم ن داعشیهای ترک رو داری میگی دیگه!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    58 14
    ترکیه ازاولش هم خودش با همکاری کشورهای عربی داعش رو ایجاد کرد و ترکها حتی بیمارستان‌های خودشون رو هم در اختیارشون گذاشتن. ادلب هم جائیه که دست ترکیه ست و معلومه اونجا قایمش کرده بودن بدبختها.
  • مهدی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    16 13
    به نظر من بهتره از این به بعد بگیم رژیم تروریست پرور ترکیه خطر این رژیم برای منطقه بیشتر از داعشو گروههای تروریستیه چون این رژیما در واقع دولتهای تروریستی هستن و همیشه در راستای منفشون این گروهارو درست می کنن
  • جهانگیر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    30 14
    والا اونقدر که اردوغان فاشیست و کودک کش تو ایران طرفدار داره تو خود ترکیه نداره.اخوی سنگ کی رو به سینه میزنی آخه ؟تو توهماتت داری میبینی یه روز بری زیر پرچم ترکیه و اردوغان بی همه چیز؟کور خوندی ساقی تو عوض کن.همه میدونن پدر اصلی داعش و همه تروریستهای تکفیری خوده ترکیه و اردوغان فاشیسته که حتی دستش به خون مدافعان حرم خودمون هم آغشته ست. الان یه سری مفلوک میان منفی میدن .حالا ببین
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      37 9
      و اونقدر که تروریستهای ملعون پژاک و پ ک ک تو ایران طرفدار دارن تو خود عراق و سوریه طرفدار ندارن افسوس که ملت ایران خیلی ملت فراموشکاریه همینا لب مرز هزاران جوان بی گناه ما رو سر بریدن و میبرن. همینا زمان جنگ بدترین ضربه ها رو به ما زدنآه مادران شهدا انشالله دامن حامیان تروریسم رو خواهد گرفت شک نکنید
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      30 9
      ترکیه و ترکها منبع اصلی داعش هستن.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      11 5
      هر وقت دامن تکفیریها و ترکیه رو گرفت، دامن بقیه تروریستها رو هم میگیره و کسایی که برای سرزمینشون با داعشیها و فاشیست‌های نیوعثمانی جنگیدن سربلند میشن.
    • محمد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      33 7
      ناشناس 17.59 دیگه فرافکنی و حمله به جلو گفتارهای پوپولیستی نخ نما شده.شما بخاطر توجیه حمایت کورکورانتون وتعصب بیجاتون به هر چیز نامربوطی متوسل میشین.اخه گوش چه ربطی به شقیقه داره.4 تا مرزبون توسط گروه پژاک شهید شدن چه ربطی به کشتار دسته جمعی کوردا ونسل کشیشون توسط اردوغان نیو عثمانی داره؟ شما اصلا میتونین درک کنین که مردم بی گناه چه ربطی به تروریستا دارن.مگه خود مردم کورد قربانی پژاک نشدن؟ شما نمیفهمین یاواقعا به مصلحتتونه که خودتونو به نفهمی میزنین.تعصب چشم عقلتونو کور کرده.متاسفم اگه اسم همونطن رو شماست
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      20 6
      جناب محمد زیاد جوش نیار شمایی که حتی برای اهداف قومی قبیله ایتون به نام خلیج فارس رو هم به سبک عربها رحم نکردید نمیخواد به بقیه بگید متعصب. متعصب کسیه که پشت اردوغان و ترکیه ای رو میگیره که همه دنیا محکومش کردن و با حمایت از تکفیریها میشناسنش. متعصب کسیه که همه یک قوم رو با یک برچسب میخواد خراب کنه و وقتی میبینه حرفش خریدار نداره پشت شعارهای به ظاهر ملی قایم میشه. عزیز دوره این فیلم‌ها و هارای هارای گذشت.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      7 11
      چون اردوغان تروريستهاي كرد پ ك ك و ي پ گ رو نابود ميكنه شده ادم بده؟؟اين تروريستها همونهايي بودن كه با اسد كه مدافعان حرم هم باهاش بودن جنگيدن.اين تروريستها فقط از تركيه حرف شنوي دارن.زبون اين تروريستها رو اردوغان خوب ميدونه.يه هفته تنها بودن كلا تا نابودي كامل پيش رفتن.دم تركيه گرم
    • امیر TR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      11 18
      آقای محمد ساعت 18.35،با چه جراتی میتونی اسم شهیدای وطن رو اونجوری تو دهنت بیاری؟4 تا مرزبان؟خجالت نمیکشی؟اینا بهترین جوونای مملکتن.تروریست تروریسته هیچ فرقی بینشون نیست.تو شهر من اورمیه سری به مزار شهداش بزنی 90 درصد شهیدان رو همین تروریست های کورد با اسم های مختلف شهید کردن!واقعا شرم کنید که اینجوری از تروریست ها حمایت میکنید .
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      9 1
      از مدافعین حرم مایه نذار. اتفاقا هیچوقت با کردها درگیر نشدن بلکه اونهایی که باهاشون جنگیدن همین تروریست‌های به اصطلاح ارتش آزاد و داعش و النصره بودن که همشون رو ترکیه و ترکها تجهیز کردن. میتونی بری از نزدیک ببینی و کتار همرزمهات هم مزه گلوله ارتش سوریه رو بچشی و هم مدافعین حرم و هم کردها. انتخاب با خودته.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      7 1
      هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که ترکیه و ترکها رو فاشیست و البته حلمی داعش و تروریستی ندونه. با این شعارهای شما چیزی عوض نمیشه. همه کشورهای دنیا از جمله ایران و کشورهای منطقه تجاوز ترکیه رو محکوم کردن. کسی توی دنیا از داعشی خوشش نمیاد. شما خوشتون میاد برید برای تکفیریهای ترکیه بجنگید.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      9 0
      تو از ترکیه نمیخواد برای ایران و شهدا یقه پاره کنی! از اون اووورمیه نوشتنت معلومه از همونهایی هستی به شمال غرب ایران تا تهران! میگید آذربایجان جنوبی. از تروریسم هم حرف نزن که خنده مون میگیره. اون هم ترکیه!
    • امیر TR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      1 0
      در جواب دوست عزیز در ساعت 23.03 عرض کنم من از شهر خودم اورمیه به لطف وی پی ان وصل شدم.و اسم شهرم رو هم از شما بهتر میدونم.محدوده آذربایجان هم مشخصه .چرا فرافکنی میکنین!عجب نفرتی از ما دارین شما؟جلل الخالق...
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    17 33
    کردا که خودشون نوکر ترامپ و اسرائیل هستن.کردا همونایی هستن که به داعش کمک کردن تا موصل و شهرهای عراق و تصرف کنه.درضمن حمله کنندگان به مجلس هم کرد بودند کومله و دموکرات و پژاک و پ ک ک هم که در مرزها سر میبرن کرد هستن.خسارت هایی که کردا در ایران به وجود آوردن داعش انجام نداد!
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      2 1
      بیشتر داعشیها ترک هستن که توسط کردها به درک واصل شدند. خیلی بهتون فشار اومده برید کنارشون بجنگید.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      2 0
      همه چیت درسته به جز اینکه جای ترک و کرد رو عوض کردی. برو ببین توی همین سایتهای خبری مردم دنیا راجع به ترکیه و ترکها چی میگن.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      2 1
      داعش رو خود داعشیها اعتراف کردن ترکها ایجاد کردن. البته عجیب هم نیست از زمان عثمانی در سر بریدن ماهر بودن. داعشیها هم خیلی‌هاشون از ترکهای آسیای میانه و ترکیه و آذربایجان هستن. به خاطر همینه که هیچوقت با ترکیه درگیر نشدن به جز یه سری فیلم‌های کوتاه. البته معلومه که الان رفیق اردوغان، البغدادی به درک واصل شد، باید اینطوری از دست کردهایی عصبانی باشن که جاش رو پیدا کردن. و البته خودشون از اسرائیل اسلحه می‌خرن و براشون کاباره میسازن بعد میگن کردها با اسرائیل رابطه دارن. خخخ باشه شماها خوبید.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      1 1
      کردها نوکر هستن بعد ترکها و الهام علیف پوتین سربازهای اسرائیلی رو لیس میزنن تا ازشون اسلحه بخرن؟ چطوریه که فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها پشت کردها دراومدن پس بچه جون؟ چی مصرف میکنی؟
    • جهانگیر IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      2 1
      بد جور داری از کرد ها میسوزی. آب رو بریز اونجا که میسوزه
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    4 2
    کشورت ترکیه چیزی جز لانه کثیف تروریست‌های داعش و النصره و تکفیریهای ارتش آزاد نیست. این بدبختها یی هم که با پرچم ترکیه زوزه میکشن نمیدونن اگه همین‌ها ببینمشون یک لحظه توی سر بریدن شون به خاطر شیعه بودن شک نمیکنن. برو ببین همین اجداد عثمانی چیکار با تبریز کردن بعد بیا اینجا واسه ما رجز بخون جوجه.
  • ایرانی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    24 3
    یه سری از این نوچه های اردوغان هستن که میچرخن توی سایتهای مختلف و فکر کردن خیلی زرنگن. اول از هر کی خوششون نیاد یه برچسبی بهش میزنن به یکی میگن پانفارس، به یکی طاغوتی به یکی تروریست تا مثلا هم نظراتشون منتشر بشه هم اینکه خودشون رو پشت یک سری شعار مخفی کنن. بعد که اهداف نژادپرستانه شون مشخص میشه مثل بعضیا اینجا پماد لازم میشن. چون اولا اگه موضوع اسراییله که هیچ کشوری توی منطقه به اندازه ترکیه و البته خاله الهام علیف! توی آذربایجان باهاشون ارتباط نداره و ازشون اسلحه نمیخره و پهباد اسرائیلی به کشور ما نمیفرسته و برای اینکه ارمنی‌ها دوباره فراری شون ندن پایگاه به اسرائیلی نمیدن. دوم اگه بحث تروریسمه که هیچ کشوری به جز ترکیه کردهای سوریه رو تروریست نمیدونه و اینکه دیگه همه عالم با این افتضاحی که اردوغان ایجاد کرد فهمیدن که ترکیه بود که داعشیها رو سازمان دهی کرد و بهشون اسلحه داد. داعشیها خودشون اعتراف کردن که از راه ترکیه میرفتن سوریه و اونجا مداوا میشدن. پس ژست ضدتروریسم برای ما نگیرید مخصوصا وقتی پرچم ترکیه ای رو دارید که همه مردم عالم به عنوان حامی تروریسم الان میشناسنش.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    6 3
    ترکهای عثمانی در طول تاریخ جنایتکار بودند و اگر آن زمان هم اسم تروریسم وجود داشت آنها سر دسته اش میشدند. حالا هم همینطور هستند.
  • دانش IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    18 3
    اینکه یک سری از دوستان چرا سنگ اردوغان رو به سینه میزنن مشخصه که پان ترک ان و اما بحث جنگ با تروریسم اگر بحثی باشه بین خانواده ی اقوام مختلف سوری بین خودشون باید باشه به اردوغان ربطی نداره دوما کاش فیلم ها و کلیپ های مردم کرد و عرب شمال سوریه رو ببینین که چطور به خاک و خون کشیده شدن جنگ بین دو نظامی رو کسی کاری نداره اما انداختن بمب فسفری روی مردم عادی مثل کاری که اسراییل میکنه با فسطینی ها رو هیچکس قبول نداره پ ک ک و پژاک هم اون زن و بچه کرد سوری نیستن دوست عزیز کاش انسانها میتونستن باهم زندگی کنن و کسی نژاد خودش رو برتر نبینه ترکیه زمانی به ارامش میرسه که غیر ترک هم حقوقش رعایت بشه نه اینکه کردها و ارمنی ها رو مجبور کنن که توو سرود ملی و کل زندگی بگن ما ترک ایم