طراحی دکوراسیون منحصربه‌فرد با شیشه‌های رنگی

یکی از مهم‌ترین عناصر زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل که از گذشته تاکنون توسط معماران مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ است، شیشه‌های رنگی هستند. به گونه‌ای که در گذشته خانه‌هایی با سبک و سیاق سنتی از شیشه‌های رنگی به شیوه سنتی استفاده می‌کرده‌اند اما با گذشت زمان و پیشرفت صنایع شیشه، شیشه‌های رنگی در طراح‌های مدرن با مدل‌های متعدد و بسیار شیک طراحی و تولید شدند به گونه‌ای که در حال حاضر هم از شیشه‌های رنگی سنتی در خانه‌هایی که حال و هوای سنتی دارند استفاده می‌شود هم از شیشه‌های رنگی مدرن در طراحی دکوراسیون به شیوه مدرن استفاده می‌شود.

خوشبختانه شیشه رنگی در هر بخشی از خانه مانند ورودی، راه‌پله‌ها، پاگردها، نرده‌ها، دیوارها، پنجره‌ها، سقف، سرویس‌ بهداشتی، حمام، اتاق نشیمن و ... کاربرد دارد. حتی از شیشه‌های رنگی در نمای ساختمان‌ها نیز برای زیباسازی هر چه بیشتر و ایجاد کانون توجه استفاده می‌شود.  

شیشه رنگی علاوه‌بر اینکه نقش بسزایی در زیباسازی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل شما دارد، موجب دلباز شدن و دلنشین شدن فضای منزل شما می‌شود چراکه با تابش نور خورشید به شیشه‌های رنگی، هاله‌ای از رنگ‌های مختلف و زیبا فضای خانه را پر می‌کنند و یک منظره فوق‌العاده می‌سازند که موجب شادی و نشاط شما می‌شود. علاوه‌بر این زیبایی که این شیشه‌های رنگی در محیط منزل شما ایجاد می‌کنند تا سالیان سال با تابش نور خورشید تکرار و تکرار خواهد شد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به استفاده از شیشه رنگی در دکوراسیون منزل علاقه دارید بهتر است ادامه این مطلب را هم مطالعه کنید تا بیشتر با شیشه‌های رنگی، انواع و اجزای تشکیل‌دهنده آن‌ها آشنا شوید.  

نقش شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

برخی از مردم که از روحیه خاص و منحصربه‌فردی برخوردار هستند و به رنگ‌ها علاقه زیادی دارند برخلاف مردم دیگر ترجیح می‌دهند که طراحی دکوراسیون داخلی منزل آن‌ها به جای اینکه به دیوارهای ساده و سفید محدود شود، پر از رنگ‌های شاد و سرزنده باشد. از این‌رو تمایل زیادی به استفاده از شیشه‌های رنگی در دکوراسیون داخلی منزل خود دارند. از آن‌جایی که شیشه رنگی از رنگ‌های متعددی برخوردار است در اوج زیبایی کانون توجه‌ای را ایجاد می‌کند که هر فردی ناخودآگاه مجذوب آن خواهد شد. از طرفی تنوع در طرح و مدل شیشه‌های رنگی بالاست به گونه‌ای که اگر سبک و سیاق دکوراسیون منزل شما سنتی است می‌توانید از شیشه‌های رنگی سنتی که طرح‌های شلوغی در آن‌ها اجرا شده است، استفاده کنید یا اینکه اگر علاقه‌ای به دکوراسیون سنتی ندارید می‌توانید از شیشه‌های رنگی مدرن که از طرح‌های ساده‌تری برخوردار هستند متناسب با نحوه دکوراسیون منزل خود در اتاق نشیمن، قاب پنجره‌ها، اتاق‌ها، سقف، دیوارها، سرویس بهداشتی و ... استفاده کنید.  

اجزای تشکیل‌دهنده شیشه رنگی

از ترکیبات مختلفی برای تولید هر یک از رنگ‌های شیشه‌های رنگی استفاده می‌شود برای مثال با اضافه کردن کمی ناخالصی آهن به شیشه، رنگ سبز را ایجاد می‌کنند یا با اضافه کردن مقداری ناخالصی یونی به فلزات دیگر سایر رنگ‌های شیشه‌های رنگی را می‌سازند. در کل از ترکیبات آهن، اورانیوم، نقره، منگنز، کبالت و طلا برای ساخت رنگ‌های مختلف در شیشه‌های رنگی استفاده می‌کنند.  

نحوه استفاده از شیشه‌های رنگی

  • استفاده از شیشه رنگی در اتاق نشیمن

همانطور که اشاره کردیم شیشه رنگی کاربردهای متعددی دارد از این‌رو در هر یک از بخش‌های خانه می‌توان از آن استفاده کرد. از آن‌جایی که شیشه رنگی کانون توجه و زیبایی در محیط منزل است خیلی از مردم ترجیح می‌دهند از این کانون توجه و زیبایی در اتاق نشیمن خود استفاده کنند چراکه اتاق نشیمن، اتاقی است که اکثرا میهمان‌ها ساعاتی را در آن سپری می‌کنند از این‌رو با استفاده از شیشه‌های رنگی در این اتاق می‌توانید توجه تمامی میهمان‌های خود را به زیبایی شیشه‌های رنگی جلب کنید و ساعات آرامش‌بخش و شادی را به همراه میهمان‌های خود در اتاق نشیمن بگذارنید.  

  • استفاده از شیشه رنگی در پنجره‌ها

یکی دیگر از بخش‌هایی که استفاده از شیشه‌های رنگی در آن توصیه می‌شود، پنجره‌ها است. زمانی که شما از شیشه‌های رنگی در پنجره‌ها به ویژه پنجره‌های اتاق که از پشت آن‌ها نور آفتاب می‌تابد استفاده می‌کنید موجب می‌شود که علاوه‌بر زیبایی خاص این شیشه‌ها، با تابش نور آفتاب به آن‌ها هاله‌ای از رنگ‌های مختلف فضای اتاق شما را پر کنند و جلوه بی‌نظیری را ایجاد کنند.  

  • استفاده از شیشه رنگی در سقف

سقف‌ها یکی دیگر از بخش‌هایی هستند که طراحی زیبای آن‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد. از این‌رو برخی‌ها ترجیح می‌دهند از شیشه‌های رنگی با طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های گل‌دار یا ساده در سقف منزل خود استفاده کنند.  

  • استفاده از شیشه رنگی در ورودی

ورودی منزل اولین جایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد به ویژه اگر در آن از شیشه‌های رنگی استفاده کنید تا وقتی نور آفتاب به آن می‌تابد، رنگ‌های مختلف و شاد در راه‌پله‌ها انعکاس پیدا کنند تا از این طریق زیبایی راه‌پله‌های شما چندین برابر شود.  

شرکت ایران لاکوبل در زمینه طراحی و ساخت انواع شیشه‌ها و آینه‌ها فعالیت دارد. این مجموعه از پرسنل و کادر مجرب و متخصصی برخوردار است که بهترین و باکیفیت‌ترین شیشه‌ها و آینه‌ها را در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند اگر شما هم به استفاده از شیشه‌های رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۳۱۱۰۶۶ با بخش فروش این مجموعه در ارتباط باشید و هر مدل از شیشه‌های رنگی که مدنظر دارید را با بالاترین کیفیت از این مجموعه خریداری کنید. آدرس شرکت ایران لاکوبل به شرح زیر است: 

خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، تقاطع کوچه نگار، برج نگار، طبقه ۱۷ام، واحد ۸ 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315646