یکی از مؤثرترین راههای ایجاد علاقه به فوتبال حضور زنان در ورزشگاه و تماشای فوتبال از نزدیک و قرار گرفتن در جریان هیجانی آن بود. علاوه بر این، حضور آزادانه در یک محیط اجتماعی و ایجاد حس برابری با مردان و جذابیتهای ناشی از اختلاط زن و مرد نیز سبب حضور زنان در ورزشگاههای دنیا شد. حتی رسانهها با نمایش دائم زنان - مخصوصاً با جاذبههای جنسیتی- هنگام پخش تلویزیونی که حتی مورد انتقاد رئیس فیفا هم قرار گرفت به جریان حضور زنان در ورزشگاهها دامن زدند و جالب آنکه حضور زنان هم باعث افزایش حضور زنان و هم حضور مردان و کودکان شد. چیزی شبیه حضور در سینما!
اما در نهایت یکی از اهداف اصلی کسانی که اصرار به حضور زنان در ورزشگاه دارند، دیده شدن تبلیغات بازرگانی دور زمین و روی لباس ورزشکاران توسط مخاطبان و مشتریان اصلی تبلیغات که زنان هستند است.
برای اثبات ادعای خود نیز نیازی به اضافهگویی نداریم و کافیست به تغییر جنس تبلیغات بازرگانی در ورزشگاهها دقت کنید.
درست همزمان با ورود زنان به ورزشگاه آزادی در جریان بازی ایران - کامبوج تبلیغ لوازم بهداشتی زنان در ورزشگاه برای اولین بار رقم خورد که تو خود حدیث مفصل بخوان از این تبلیغ!
بهتر است دوستان تحلیلگر مسائل اجتماعی و فرهنگی بعد از این قدری به جریان قدرتمند اقتصاد سرمایهداری در ایران نگاه بیندازند تا ردپای انگیزههای اقتصادی را در هر اتفاقی به وضوح ببینند!
23302
نظر شما