شما نظر دهید/ آیا با مصوبه مجلس درباره حذف تنوع مدارس موافق هستید؟

مجلس شورای اسلامی اواخر ماه گذشته قانونی برای حذف تنوع مدارس تصویب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس این مصوبه دولت (وزارت آموزش‌وپرورش) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۹‌ــ‌۹۸ تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند، به‌گونه‌ای که به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد.

بر این اساس باید منتظر باشیم که تنوع مدارس شامل سمپاد، نمونه دولتی، شاهد، راه دور، تطبیقی و هیئت امنایی حذف شوند.

شما چه فکر می‌کنید،‌ با حذف تنوع مدارس موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات‌تان را در قالب کامنت با ما در میان بگذارید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    کاملاً موافقم
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      حاصل سمپاد چیزی جز بچه های متکبر و مغرور نیست. که بدون پدر و مادرشون عرضه یک روز زندگی مستقل سالم رو ندارند.
    • SE ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      96 42
      مهم این هست که باید حق انتخاب به مردم داده شود. به این شکل که اگر کسی توان مالی اش را داشته باشه ، یا بچه اش تیزهوش و مستعد هست، بتواند بچه اش را به مدرسه ای با شرایط بهتر بفرستد . وضع خیلی از مدارس دولتی فاجعه است. از قدیمی بودن و مخروبه شدن مدرسه گرفته تا معلمان ضعیف و به درد نخور تا جو دانش آموزانش که هزار جور خلاف و انحراف اخلاقی در آنها رایج است. کسی که دلسوز بچه اش هست حاضر نمیشه او را به چنین محیط آلوده ای بفرستد . این ربطی به اختلاف طبقاتی نداره. کسی که مستعد و باهوش هست باید در محیطی بهتر پروش پیدا کنه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      57 28
      کاملا با نظر 11:17 موافقم. من حاضر بچه ام در خانه بمونه و خودم بهش درس بدم ولی به مدارس دولتی نفرستمش که وقتی بیرون میاد حضار جور چیز ناجور یاد بگیره. هرچی در خانه مراقب باشم که اینترنت و ماهواره اش پاک باشه، داخل مدرسه وقیح ترین چیزها را دست بقیه بچه ها ببینه و بشنوه... هر چند به مدرسه غیرانتفاعی هم نمیشه کاملا اعتماد کرد ولی حداقل به خاطر تعداد کمتر دانش آموزان ، پرسنل حرفه ای تر و سطح خانواده های تحصیل کرده تر ، محیطش کنترل شده تر هست
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      27 2
      38: 12 هستم. هزار را اشتباه تایپی داشهم شد حضار. اصلاح میکنم. ناسزا نگویید
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      0 0
      حاصل این وضع فشل است که میبینید اما راه حل چیست؟ یکسان سازی مدارس بسیار خوب است به شرط اینکه در هر منطقه مراکزی برای مطالعات فوق برنامه برای دانش آموزان مستعدتر تاسیس شود و این دانش آموزان در شاخه های مختلف علمی هنری فرهنگی و فنی شناسایی و در خارج از ساعت مدرسه به اینگونه مطالعات و فعالیتها بپردازند در غیر این صورت استعدادها به هدر خواهند رفت.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      36 19
      هرچه مدارس به سمت دولتی شدن و رایگان شدن بروند ، کیفیت آموزش افت میکنه . این یه قانون هست که هر چیزی که دولتی میشه بی کیفیت و فاسد میشه. اصل خصوصی سازی همین را میگه. صنعت کشور وقتی رشد میکنه که از چنگال دولت و شبه دولتی ها کاملا خارج بشه. آموزش پرورش هم همینطور
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      21 10
      تمام مشکلاتی که کاربر ۱۱:۱۷ نام بردن ریشه در همین تبعیض قائل شدنه
  • ناشناس IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    68 42
    موافق نیستم چون مدارس هیئت امنایی خدمات خوبی ارائه می دهند و با حذف آنها توان پرداخت هزینه مدارس غیر انتفاعی را نداریم تازه اینگونه خدمات هم ندارند.
  • مومیایی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    115 2
    البته الان هم تنوع نیست بیشتر به هرج و مرج یا بنگاه های تیغ زنی شبیه است
  • عبدالکریم IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    7 173
    بایستی در هر صورت لباسی بر تن دانش آموزان ما باشد که برگرفته از فرهنگ دینی و اسلامی ما باشد و مروج آن ، باید از الان فرزندانمان را مبلس به لباس زیبنده و مطابق اصول و آیین شرع و اسلام کنیم . باید از البسه های برگرفته از فرهنگ منحط و مآبی غرب پرهیز و اکیدا خودداری نمود . حتی در رنگ هم باید دقت داشت . برخی رنگ ها زننده است
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      132 2
      عبدالکریم، اینجا یه بحث تخصصی درباره مدارس و آموزش پرورش هست. فکر کنم با مسجد و حوزه علمیه و حسینیه اشتباه گرفتی
  • عرشیا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    192 3
    حالا من نوعی موافق باشم یا مخالف مگه توفیری هم داره ؟ شدیم موش ازمایشگاهی ،هر از چندی یه برنامه ای رو پیاده میکنن بعد از چند سال لغوش میکنن و ما هم همچنان نگران قطع یارانه ....
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    35 28
    موافقم
  • حسنعلی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    31 35
    اگر بقول پیامبر اختلاف امت را نعمت بدانیم درباره اختلاف مدارس هم می توان گفت در رقابت هست که انگیزهها مضاعف موتورها روشن و عقول پویاتر میشود لذا این اختلاف البته با نظارت استوار دولت می توانست به فرصت تبدیل شود ولی امان از بی خیالی و بی مسئولیتی برخی مقامات و مدیران و مسئولین، خدا بداد برسد
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      40 8
      کدوم تنوع؟ مدارس تیزهوشان مرکز استان ها در انحصار فرزندان خانواده هایی هست که توان رفتن به غیرانتفاعی رو هم دارند. بچه های مستضعف توان پرداخت کمک به مدرسه تیزهوشان رو ندارند.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    33 37
    1- قطعاً بله حتما تنوع سازی مدارس باید حذف شود. نه تنها حذف شود بلکه عاملان به وجود آوردن آنها هم محاکمه شوند. به خاطر اینکه قانون اساسی کشور صراحت دارد که آموزش تا پایان مقطع متوسطه باید رایگان باشد. 2- با این حال باید شرایط کشور را هم در نظر گرفت: جایی که نظام آموزشی ما فشل است، جایی که بودجه آموزش و پرورش به درستی تأمین نمی‌شود، جایی که آموزش و پرورش اولویت اول دولت و حاکمیت نیست، جایی که . . . واقعاً چه باید کرد؟ ما بیش و پیش از این که به این عارضه‌ها خاتمه دهیم باید فکری برای عوامل به وجود آورنده آن بکنیم. برخورد با معلول هیچ وقت مشکلی را حل نکرده است.
  • فرشيد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    30 21
    معتقدم بايستي فقط و فقط يك شيوه آموزشي , در مدارس دولتي ,بصورت رايگان و با تخصيص بودجه مناسب و جذب و بكارگيري نخبگان با حقوق مكفي بكار گرفته بشه. و بساط مدارس غير انتفاعي و تيزهوشان و.... برچيده بشه. مدارس غير انتفاعي بويژه تبديل شده به محل اخذ نمره و مدرك ما به ازاي پول. از معلم و مدرسه اي كه نمك گير دانش آموز است انتظار تربيت و پرورش و اموزش منصفانه رو نميشه داشت. البته مدارسي هم بايستي براي اونهايي كه داراي شرايط خاص و معلوليت هستند وجود داشته باشه. تركيب دانش آموزان مدارس بايستي طيفي از باهوش تا ضعيف باشه. از متمول تا مستضعف.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    32 34
    تنوع مدارس تاکنون چه سودی داشته؟
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    17 13
    چرا مدارس غیرانتفاعی در این قانون نیست
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    26 26
    موافق هستم شدید
  • عباس IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    27 37
    بله کاملا موافقم.مدارس در وضعیت فعلی اختلاف طبقاتی ایجاد کرده وموجب تحقیر کودکان خانواده های بی بضاعت می شود.همچنین مدارس نمونه وتیز هوشان که عملا مدارس خانواده های ثروتمند ومرفه است نیز باید برچیده شود تا هیچگونه تبعیضی در امر آموزش کودکان پیش نیاید.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    51 15
    پولی شدن آموزش و پرورش غلط بوده و هست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    34 8
    مشکل تنوع مدارس نیست مشکل نبود عدالت آموزشیه
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    33 15
    بسیار عا لی تو هر کلاس و مدرسه باید شاگرد زرنگ و ضعیف باشه بسا مایه انگیزش در جوان گردد . جدا کردن جز خسارت کاری نکرد
  • حسینیان IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    21 14
    با سلام، تصمیمات ضد و نقیض در خصوص مدارس، موجب سردرگمی و عصبانیت خانواده ها شده است، سال گذشته هم وزیر وقت با تصمیمات خلق الساعه در خصوص آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی استرس فراوانی را به خانواده ها تحمیل کرد که موجب ناکام شدن تلاش دانش آموزان برای حضور در رقابت تعریف شده از قبل شد پس از آن به علت پی بردن به خطای صورت گرفته، در سال جاری در سکوت رسانه ای آزمون مدارس سمپاد ، برای دانش آموزان پایه هشتم برگزار کردند. ولی این که درست یک روز بعد از انتشار و ابلاغ اساسنامه سازمان سمپاد از سوی نهاد ریاست جمهوری و چند روز پس از تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت فضای نخبگانی نمایندگان مجلس، با تصویب چنین طرحی، بار دیگر بر آتش آشفتگی های موجود در نظام آموزشی نفت می ریزند تا خانواده ها را هر چه بیشتر برای برنامه ریزی آینده تحصیلی فرزندانشان سردرگم کنند، بی شک نشان از فضای پوپولیستی حاکم بر مجلس در ایام نزدیک به انتخابات دارد که بسیار برای کشور جای تاسف دارد
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    20 19
    صد در صد موافقم .... همچنین مجلس باید مصوبه ای بگذراند که دولت باید نظارت بسیار شدید بر روی مدارس غیر انتفاعی داشته باشد .... الان در هر مدرسه غیر انتفاعی یا از بازنشستگان بی انگیزه استفاده میشود یا از بچه ها و آشنایان همان بازنشستگان یا مدیران مدارس استفاده میشود که هیچ بار علمی ندارند و بچه ها را بیسواد و بی انگیزه بار می آورند ...
  • همتا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    18 18
    بله موافقم
  • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    تنها راه درست برای رسیدن به عدالت اینست که محقق شود حکم قانون اساسی که میفرماید اموزش و پرورش باید برای همه اقشار جامعه رایگان باشد راه رسیدن یک دانش اموز با تمکن مالی بالا به یک مدرسه عالی باید فقط وفقط گذر از امتحانات ورودی دشوار باشد و برای این که دانش اموز ممتازی جا نماند از تحصیل در مدارس خوب کشور بالا بردن سطح دیگر مدارس کشورهست ولی در حالی این کار درست است که دولت بتواند همه نیازهای مدارس را خودش براورده کند که این کار از عهده کشور جمهوری اسلامی ایران ساخته نیست وسلام
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    15 24
    کاملا" موافق چون انقلاب روی داد که تبعیض ها از بین رود ولی متاسفانه در خیلی از مسائل دو دستگی شد ازجمله مدارس .مدارس اشراف مدارس رعایا برای جمهوری اسلامی بد است .بابا قانون اساسی را رعایت کنید.به جای فکر کردن در راه ارتقاع سطح اموزش همش فکر این هستند که چه گونه از این سیتم اموزشی هم کره بگیرند
  • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    15 14
    خیر موافق نیستم وضع مدارس دولتی چندان جالب نیست مدیرو معلمان بی انگیزه چیزی ندارند که به دانش آموز بدهند
  • داریوش IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    13 22
    از ژاپن الگو بگیرید
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      43 6
      الگوی ژاپنی به درد ملتی کوشا و کاری مثل ژاپن میخوره. نه ایرانی جماعت تنبل و زیرکار درو
  • مهري IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    9 75
    موافق هستم شدید
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    20 8
    خیر موافق تنوع در مدارس هستم ؛ منتهی به شکل صحیح اون و نه لاکچری بازی ش .
  • نکته IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    17 13
    با این مصوبه که آشکارا در پی تقویت مدارس پولی (غیرانتفاعی!!) و مصداق بارز بی‌عدالتی است کاملا مخالفم. اینها هدفی ندارند جز اینکه به اسم عدالت مدارسی که با هزینه کمتر، خدمات بهتری ارائه میدهند را نابود کنند و آب به آسیاب غیرانتفاعی‌ها بریزند که خودشان در آن ذینفع هستند. آیا رفتار یکسان با دانش آموزی که مشکل هوشی دارد، یک دانش آموز معمولی و یک دانش آموز بسیار باهوش عدالت است؟؟؟؟ این منتهای بی‌عدالتی و ظلم است.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    28 9
    اگر جراتش رو دارند برن دنبال حذف مدارس غیر انتفاعی
  • توهم IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    اخبار در سال 60 همچین چیزهایی می گفت
  • حذف شود ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    9 26
    حذف شود
  • صدر IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    33 28
    سلام به عنوان یک معلم بازنشسته صد در صد موافق حذف مدارس مختلف هستم با این کار آرامش به خانواده و فرزندانشان باز میگردد
  • حسین عدد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    19 42
    خدارو شکر که این تبعض خیروانوشیروانی وزشت در آستانه حذف شدن هست لعنت خدا بر ابداع کننده این تبعیض و ادامه دهنده این بی اخلاقی آموزشی تا قیامت
  • رحمانی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 1
    ۱۰۰ درصد موافقم.این کار از حس تبعیض و نا امیدی در بچه ها می کاهد.
  • دادخواه IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    خانه از پاي بست ويران است
  • َشهروند IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 1
    موافقم دریافت خدمات آموزشی یکسان عدالت آموزشی را به همراه دارد
  • محمدرضا جمشیدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 1
    به نظر من این بهترین تصمیمی است که در حوزه آموزش و پرورش گرفته خواهد شد .این تنوع مدارس به هیچ وجه شایسته این کشور نیست .این اولین قدم است و باید در این حوزه قدم های زیادی برداشته شود . راه توسعه اینجاست .
  • دادکان IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    اموزش در کشورهای پیشرفته چطور است همانطور عمل کنیم
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    شما هم که هر چی نظرسنجی میذارید، یا هیچکدومش عملی نمیشن یا اینکه برعکس درمیان.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    2 0
    تنوع مدارس مثل تنوع غذایی هستش مگه میشه همه در یک مدل مدرسه درس بخوانند یکی عشایریه باید مدرسه اش عشایری باشه یکی بهره هوشیش بالاست باید دریه جای متمایز تر که بتونه سلولهای روبه رشدش راپرورش بده یکی ویکی ویکی به هزار دلیل نمیشه کنار کسای دیگه به یک مدل آموزش ببینه یکی واقعا نداره بایستی مدرسه اش باشه نداره بره غیره انتفاعی یکی پولداره هزینه اش راپرداخت کنه برای اون هم باشه تنوع مدرسه باید باشه اما به عدالت
  • شهروند ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    1 0
    با عرض سلام و ادب و تشکر از زحمات شما بزرگواران به هیچ عنوان حذف تنوع مدارس موافق نیستم .
  • مژگان IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 1
    کاملا موافقم با حذف تنوع مدارس استرسی که به جان خانواده ها و فرزندانشون افتاده از بین میره روحیه شاد بودن به کودکان بر می گرده غرور و تکبر بیجایی که دانش آموزان سمپاد دارن از بین میره فشار مالی بابت شرکت در کلاسهای آمادگی جهت آزمون و تهیه کتابهای کمک درسی از روی دوش خانواده ها برداشته میشه
  • معصومه IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 1
    به نظرمن کاردرستی هست و اینقدر نباید بچه ها را درگیر استرس های تئوری کنیم