معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان: پدافند غیرعامل شامل تمامی ارکان جامعه می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: پدافند غیرعامل شامل تمامی ارکان و اجزای جامعه می‌شود و هر چیزی که برای پیشگیری از آسیب انجام داده باشیم، پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمود ثمینی در رزمایش پدافند غیرعامل لرستان در سخنانی گفت : در رابطه با پدافند غیرعامل کارهای زیادی با دستور مقام معظم رهبری در کشور صورت گرفته و آن‌چه مهم بوده این است که بتوانیم به موضوع پدافند غیرعامل عمومیت ببخشیم، اهمیت و جایگاه آن را لمس کنیم و این موضوع را به سطح جامعه و عمق خانواده‌ها تسری دهیم.

پدافند غیرعامل شامل تمامی ارکان و اجزای جامعه می‌شود


وی ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل تمامی ارکان و اجزای جامعه می‌شود و هر چیزی که برای پیشگیری از آسیب انجام داده باشیم، پدافند غیرعامل است.

ثمینی با اشاره به این‌که پدافند و پدافند غیرعامل نزدیک به یکدیگر و منفک هستند، عنوان کرد: مربیانی که برای آموزش این دوره‌ها فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند این دو موضوع برای دانش‌آموزان درست تبیین شود.

معاون استاندار با بیان این‌که اگر بخواهیم هر موضوعی را برای جامعه تبیین کنیم، بهترین کانال و مسیر، دانش‌آموزان هستند، ادامه داد: از نظر سطح گیرایی و عملیاتی بهترین زمان برای آموزش دورانی است که دانش‌آموزان در مدارس هستند، بنابراین تلاش کنیم مباحثی که نیاز جامعه است به‌علاوه دروسی که در سطح استان و کشور تدریس می‌شود را برای دانش‌آموزان داشته باشیم


وی افزود: اگر بخواهیم به اقدامات بیوتروریستی، شیمیایی و... اشاره داشته باشیم، مستلزم این است که شناخت لازم را از این موضوع داشته باشیم و بتوانیم اقدامات پیشگیرانه پیش‌بینی کنیم که درصورت بروز حادثه بتوانیم بهتر و کم‌هزینه‌تر با آن‌ها مواجه شویم

تاکید بر آموزشهای پدافند غیرعامل

ثمینی تصریح کرد: اگر ما آموزش این‌چنینی نداشته و پدافند غیرعامل را عمومیت نبخشیم جامعه نمی‌تواند از خطرات مصون باشد.

معاون استاندار اضافه کرد: برای این‌که بتوانیم یک فهم و مشارکت عمومی را در سطح جامعه برای پدافند غیرعامل و مقابله با تهدیدها ایجاد کنیم، لازمه آن آموزش درست، صحیح، تخصصی و مستمر است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات خوبی که در سالیان گذشته آغاز شده و سیاست‌گذاری‌های دقیق به‌طور کامل در تمام سطوح بتوانیم جامعه و مردم را از تمام تهدیدات مصون نگه داریم و خود مدیریتی و خودکنترلی را ایجاد کنیم.

ثمینی با بیان این‌که لازمه هرچیزی یادگیری و آموزش است، عنوان کرد: امیدواریم با تعمیق بخشیدن به این موضوع بتوانیم به معنای واقعی از تهدیدها برای جامعه و مردم پیشگیری لازم را داشته باشیم.


تمامی دستگاه‌ها دستورالعمل ها را رعایت کنند


معاون استاندار لرستان تأکید کرد: لازم است تمامی دستگاه‌ها در پروژه‌هایی که باید انجام شود دستورالعمل و پیوست‌های پدافند غیرعامل را رعایت کنند تا جامعه از اتفاقات آینده ایمن‌سازی شود.

وی با اشاره به این‌که اقدامات پدافند غیرعامل می‌تواند در شرایط طبیعی و غیرطبیعی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: اگر ما برنامه‌ریزی منظم و مدون داشته باشیم و رودخانه‌ها، مسیل‌ها و دیواره‌های ساحلی را ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی را پیش‌بینی‌ کنیم در زمان بارندگی شدید نباید نگران سیل و مردم و سلامتی آن‌ها باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =