احتمال تغییر در مکان برگزاری جشنواره‌های هنری در کشور

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، خبر داد به احتمال زیاد، جشنواره‌های هنری به صورت چرخشی در شهرها و استان‌های مختلف برگزار خواهد شد. در این راستا، محمد اله‌یاری تاکید کرد در سال آینده، کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، امروز (یکشنبه ۱۲ آبان) با حضور محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، احمد صدری (دبیر جشنواره)، مریم قره‌سو (عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره)، کیوان فرزین (عضو ستاد برگزاری جشنواره)، محمدرضا علیزاده (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان) و سورج یاسایی (مدیر انجمن موسیقی استان کرمان) برگزار شد.

محمد اله‌یاری در ابتدای این نشست با اشاره به این‌که جشنواره موسیقی نواحی با فرهنگ و تمدن ایران پیوند خورده است، گفت: «نگاه ما به جشنواره محدود به یک اتفاق و یک جرقه نیست. می‌خواهیم با نگاهی مستمر و همیشگی به رویداد، در سال‌های آینده، افق‌های جدیدی پیش روی جشنواره داشته باشیم.»

مدیرکل دفتر موسیقی درباره بودجه و میزان دستمزدهای گروه‌ها در جشنواره امسال توضیح داد: «گرچه ردیفی که متعلق به بودجه جشنواره است، هنوز تأمین اعتبار نشده اما از سایر ردیف‌ها هزینه‌ها را تأمین خواهیم کرد.همچنین دستمزد گروه‌ها امسال افزایش پنجاه درصدی خواهد داشت،»

او درباره چرخشی شدن محل برگزاری جشنواره هم گفت: «در جلسه‌ای که صبح امروز درباره جشنواره‌ها با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، دیدگاه این بود که این رویدادها به استان‌های مختلف منتقل شود. این که دوره آتی جشنواره موسیقی نواحی در کجا برگزار می‌شود، باید منتظر برگزاری دوره امسال باشیم و بعد به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری برسیم.»

در ادامه، احمد صدری، دبیر جشنواره با اشاره به این‌که دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۶ تا ۱۹ آبان امسال در شهر کرمان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: «پیش از این قرار بود جشنواره در یکی از دیگر استان‌ها برگزار شود، حتی صحبت‌های نهایی با استان مذکور صورت گرفته بود که درنهایت با پیگیری‌های استاندار کرمان ما مجاب شدیم تا مجدداً این فستیوال در این استان برگزار شود.»

او ادامه داد: «سال گذشته، مشکلاتی در هماهنگی با میراث فرهنگی وجود داشت که امسال خوشبختانه این مسائل با حمایت ویژه استانداری مرتفع شده است. قطعاً اگر بخش خصوصی هم وارد جشنواره شود، شاهد رشد چشمگیر آن خواهیم بود.»

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این نشست گفت: «امسال برخلاف دوره گذشته، برگزاری جشنواره تنها بر عهده یک اداره‌کل نیست، بلکه جشنواره با همراهی کل استان کرمان برگزار می‌شود.»

او افزود: «ما در جشنواره امسال شاهد ۳۰ اجرای صحنه‌ای، تور گردشگری، پویش ثبت تصاویر و... خواهیم بود. همچنین هنرمندانی از ترکیه، افغانستان و هلند مهمان ما خواهند شد.»

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان در شهر کرمان و در گستره ملی به‌صورت غیررقابتی برگزار خواهد ‌شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    ابتدای خبر نوشتید "کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی نخواهد بود " ان هم از قول یک مقام مسوول /بعد در متن و از قول همان مقام مسوول نوشتید " باید منتظر برگزاری دوره امسال باشیم و بعد به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری برسیم.» به نظرتان عجیب نیست . چرا باید مسول تهیه ی این خبر این همه با بغض و کینه خبر را تنظیم کند؟ لطفا توضیح دهید ؟