کنگره آیت الله تالهی در همدان برگزار می شود

با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم و تحقیقات، کنگره آیت شیخ محمد هادی تالهی در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: کنگره ملی آیت الله تألهی، روز 28 آذر ماه سالجاری با حضور مقامات کشوری و استانی در همدان برگزاری می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای بزرگداشت مفاخر استان همدان برنامه‌های مناسبی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی آیت الله نجفی در سال 96 سبب شد، تا با تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کنگره ملی آیت الله تألهی نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم و تحقیقات در این کنگره حضور خواهند داشت، اظهار داشت: معرفی و شناساندن جنبه‌های عرفانی، فلسفی، اخلاقی، فکری و مذهبی آیت الله تالهی، وظیفه اخلاقی رسانه‌های همدان است.

سید محمد کاظم حجازی، دبیر کنگره آیت الله تألهی نیز با اعلام اینکه این شخصیت بزرگ نزدیک به یک قرن در همدان زندگی و همه رشد و تعالی شخصیت ایشان در این شهر شکل گرفته است، افزود: 2 سال پیش در دیدار مسئولان اجرایی کنگره ملی آیت الله نجفی، مقام معظم رهبری به برگزاری کنگره آیت الله تالهی نیز تاکید کردند.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که سالگرد رحلت آیت الله تألهی 27 آذر است تصمیم بر آن شد تا روز 27 آذر مراسمی مردمی برای سالگرد ایشان برگزار شود و روز 28 آبان نیز کنگره ملی آیت الله، برگزار شود.

حجازی افزود: دست نوشته های آیت الله تألهی، توسط آقازاده ایشان جمع‌آوری و پس از بررسی توسط 30 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به صورت 8 کتاب درآمده که در روز برپایی کنگره از این کتاب‌ها رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، المجالس، هزار و یک کلام، ادعیه، ولایت و امامت، معراج و اسرار و زندگینامه آیت‌الله تألهی کتاب‌هایی هستند که در روز کنگره رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این کنگره تعداد قابل توجهی مقاله به دبیرخانه ارسال شده که در روز برگزاری، از مقالات برتر و از نویسندگان آن تجلیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، حضرت آیت الله شیخ محمد هادی تألهی(ره) در سال 1279 شمسی در شهر همدان دیده به جهان گشود، این عالم جلیل القدر در 26 آذر ماه سال 1375 و در سن 96 سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت، و در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =