مهلت ارسال اثر به سوگواره ملی عکس ایلام تمدید شد

ایرنا نوشت:مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به چهارمین سوگواره ملی عکس با عنوان مسیر سبز ویژه اربعین حسینی در این استان تا ۳۰ آبانماه جاری تمدید شد.

زهرا همتی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گویی افزود: فراخوان برگزاری این سوگواره مهرماه امسال در رشته عکاسی و در ۲ بخش حرفه‌ای و آماتوری اعلام و با استقبال عموم مردم و عکاسان از سراسر کشور مواجه شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون علاوه بر شرکت کنندگان ایلامی آثاری از استان‌های مختلف کشور از جمله گلستان، خوزستان، کردستان، قم، سمنان، مشهد و لرستان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: این سوگواره امسال با مشارکت تامین اجتماعی برگزار می‌شود و موضوع آن ثبت تصاویر از حضور معلولان و سالمندان در پیاده‌روی اربعین حسینی ۹۸ و نحوه خدمات‌رسانی سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی به زائران در مرز مهران است.

همتی، ثبت و تقویت انگیزه و امید بین معلولان و سالمندان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی، تشویق عکاسان و عموم مردم برای ثبت تصاویر و انعکاس توانمندی‌های جامعه هدف بهزیستی از طریق هنر عکاسی، انعکاس روند خدمات‌رسانی سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران را از اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد.

به گفته وی، در بخش عکس حرفه‌ای آثار عکاسان رسانه‌های مختلف گروهی از سراسر کشور پذیرفته می‌شود و در بخش عکس آماتور نیز عموم مردم می‌توانند عکس‌های مرتبط با موضوع سوگواره را که از طریق تلفن همراه ثبت کرده‌اند، ارسال کنند.

همتی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده فقط می‌تواند دریکی از بخش‌های سوگواره شرکت کند، یادآور شد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ۱۲ آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان در مرکز این استان برگزار می‌شود.

 وی تاکید کرد: شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری جشنواره با شماره ۰۸۴۳۲۲۳۱۰۶۰ تماس و یا به سایت اطلاع‌رسانی اداره کل بهزیستی ایلام به آدرس ilam.behzisti.ir مراجعه کنند.

سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی از سال ۹۵ به همت اداره کل بهزیستی ایلام تاکنون به مدت سه دوره برگزار شده است و امسال برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.

خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی میلیون‌ها نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین‌المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =