رمضانی:  دنبال احداث یک «سلیمان لند» هستیم

تسنیم نوشت: سه پیامبر را در سریال «ملک سلیمان» می‌بینیم که تهیه‌کننده‌اش می‌گوید هنوز معلوم نیست که نقش حضرت سلیمان(ع) را چه کسی بازی می‌کند.

سریال‌های تاریخی و مذهبی مشتری پروپاقرص دارد و مخاطب به دنبال تماشایش است؛ حتی در بازپخش سریال‌های مذهبی و دینی شاهد این تماشای گسترده هستیم. شهریار بحرانی در سال 89 فیلم سینمایی "ملک سلیمان" را ساخت و قرار بود قسمت‌های دوم و سوم این فیلم نیز به صورت سینمایی ساخته شود. محمدرضا رمضانی تهیه‌کننده سریال "ملک سلیمان" است و این‌بار، ماجرای "سلیمان نبی‌" در قاب سیما روایت می‌شود.

محمدرضا رمضانی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که چطور شد از ساخت بخش دوم فیلم سینمایی "ملک سلیمان" به تولید مجموعه تلویزیونی‌اش رسیدید گفت: پیشنهادی مطرح شد که "ملک سلیمان" سریال شود جلسه‌ای با رئیس سازمان صداوسیما داشتم و ایشان هم بسیار استقبال کردند؛ اما این روزها بسیاری از ما می‌پرسند پس چه زمانی جلوی دوربین می‌روید؟ واقعاً منتظر تصمیم رسانه‌ای هستیم. چون دو کار "سلمان" و "موسی(ع)" هم مهیای فیلمبرداری است و این روزها پیش‌تولید خودشان را می‌گذرانند. تأکید دارند بعد از سریال "موسی(ع)"، "سلیمان" جلوی دوربین برود و الان همه‌چیز در مرحله تصمیم‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه تأکید خودمان شروع "سلیمان" است، خاطرنشان کرد: ما بر روی اهمیت ماجرای "سلیمان" تأکید داریم؛ چون سریالی استراتژیک و مهم است و امروز را به نمایش درمی‌آورد. ماجرای سلیمان به دورانی برمی‌گردد که این پیامبر الهی با قومی سر و کار داشت که بسیار با حضرت "سلیمان" همراه شدند؛ دقیقاً با این زمانه و مردمش انطباق دارد؛ قوم ایرانی که همراه با ولیّ‌شان مسیر طولانی را طی می‌کنند؛ ان‌شاءالله سرانجامش تشکیل حکومت مهدوی باشد. این انقلاب اسلامی و ماجرای اربعین در این امتداد و راستا قرار دارد.

تهیه‌کننده سریال "ملک سلیمان" به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ساخت این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با قدرت و قوت فرمودند که خودتان را به آب و آتش بزنید تا سه‌گانه "ملک سلیمان" ساخته شود؛ چرا که در ادامه ماجرای "سلیمان نبی" می‌خواستیم به نمایش گسترده‌تری از فتنه‌های شیاطین زمانه، راه عبور به سلامت از فتنه‌ها و رفتار قوم یا جامعه‌ای در قبال ولیّ‌اش را به تصویر بکشیم؛ تا جامعه یاد بگیرد که در قبال ولیّ، تبعیت داشته باشد نه اطاعت! چون وقتی ولیّ فرمانی بدهد باید از امر او اطاعت شود اما تبعیت ظریف‌تر و دلچسب‌تر است. همانند یاران امام حسین(ع) که منتظر امر ولیّ نماندند و تبعیت کردند.

رمضانی در پاسخ به این سؤال که ماجرای احداث "سلیمان لند" چیست، گفت: همیشه سریال‌های فاخر و الف‌ویژه هم صحنه نمایش و هم محیطی که فیلمبرداری می‌شود یادگاری می‌ماند. ما به دنبال احداث یک "سلیمان لند" هستیم که برخی از مسئولین به این کار رغبت و تمایل نشان دادند؛ چون با احداث این "سلیمان‌لند"، می‌توانیم هم از این مجموعه عظیم در دوران فیلمبرداری بهره ببریم و هم به جایی تبدیل می‌شود که مردم سال‌ها می‌توانند از این فضا بهره‌های تفریحی، علمی، فرهنگی، دینی، مذهبی و... ببرند. در این فضا بازدیدکنندگان با مفاهیم و آیات قرآن آشنا می‌شوند و جای مفرحی برای گذراندن اوقات فراغت خواهد بود.

تهیه‌کننده سریال "ملک سلیمان" خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی از توانمندی و قابلیت وجود دارد که حداکثر نگاه‌مان به استفاده از توانایی‌های داخلی است اما آنجایی که به کیفیت لطمه بزند به سراغ خارجی‌ها خواهیم رفت. به قولِ رئیس سازمان صداوسیما می‌توانیم خارجی‌ها را به ایران بیاوریم و با یک تیر دو نشان بزنیم هم این کار انجام شود و هم از توانایی و تجارب‌شان بهره ببریم. در واقع سریال "ملک سلیمان" بستری برای تولیدات رسانه‌ای نوین در آینده خواهد بود که من نامش را انقلاب و تحول اساسی در بخش هنرهای پیشرفته سینمایی و تلویزیونی می‌گذارم که کمتر نیاز به دکورهای عظیم است و از این صنعت فناوری رسانه‌ای جدید حداکثر بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سریال "ملک سلیمان" ادامه فیلم سینمایی "ملک سلیمان" خواهد بود و امین زندگانی حضرت سلیمان(ع) قصه خواهد بود، تأکید کرد: هنوز درباره بازیگران خصوصاً نقش حضرت سلیمان(ع) تصمیم نگرفته‌ایم که چه کسی باشد. سریال "ملک سلیمان" یک کار صفر تا صدی خواهد بود و جدای از آن فیلم سینمایی است که ساخته شد. شاید همان عوامل استفاده شوند و شاید تحول دیگری در کار باشد. این‌ اتفاقات چیزهایی است که جلوتر می‌توان درباره‌اش تصمیم‌گیری کرد. اینکه از امین زندگانی استفاده می‌کنیم یا شخص دیگری، مشخص می‌شود.

رمضانی درباره داستان سریال "ملک سلیمان" گفت: این سریال تلویزیونی ماجرای سه دوره طالوت، حضرت داود(ع) و حضرت سلیمان(ع) را به تصویر می‌کشد؛ در واقع سریال سه پیامبر خواهد بود. هرکس در این سریال بازی کند ستاره می‌شود و آنقدر جذابیت دارد که حتماً نیاز ندارد که ستاره‌ها بازیگرش باشند. اما توانمندی بازیگری برای ما اهمیت دارد و اصل‌تر است تا اینکه افراد خاصی بیاوریم. خیلی از هنرمندان جوان و جویای نامی داریم و یا کسانی هستند در تئاتر می‌درخشند اما به آن‌ها برای کارهای سینمایی و تلویزیونی این زمانِ خودنمایی داده نشده و اینها در سریال "ملک سلیمان" بازی می‌کنند.

تهیه‌کننده سریال "ملک سلیمان" در خصوص زمان ساخت، توضیح داد: احتمالاً سریال "ملک سلیمان" 40 قسمتی خواهد بود و 5 سال هم طول می‌کشد. البته ظرفیت بیشتر شدن قسمت‌های سریال وجود دارد و همه‌چیز در زمان فیلمبرداری مشخص می‌شود. فیلمنامه شهریار بحرانی نگارش شده و باید مقداری کاملتر شود و خیلی از مسیر را جلو رفتیم.امیدواریم که هرچه زودتر این تصمیم‌گیری انجام شود و سریال "ملک سلیمان" جلوی دوربین برود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =