پرداخت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احیای بافت فرسوده

مدیر شعب استان کردستان از پرداخت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن در راستای رونق بخش مسکن و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال الدین سلیمی با ارائه گزارش عملکرد از میزان تسهیلات پرداختی و تشریح سیاستهای بانک اظهار داشت: مهمترین اولویت و محور  اصلی فعالیت بانک مسکن، تامین مالی بخش مسکن خصوصا احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد است که در این راستا در شش ماهه نخست سال جاری مدیریت شعب استان کردستان توانسته است بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نماید.

سلیمی ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی را در بخش مسکن عنوان کرد و گفت: بیش از چهار هزار و ۱۵۶ فقره تسهیلات در بخش مسکن دراستای رونق این بخش و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد پرداخت شده است که حدود ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی استان را شامل می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان به بخش حوادث غیرمترقبه نیز اشاره و اعلام کرد: در سال جاری تاکنون ۹۵ درصد تسهیلات پرونده‌هایی که از طرف دستگاههای اجرایی ذیربط به بانک ما معرفی شده را پرداخت کرده‌ایم که شامل احداث ۶۲ واحد شهری، ۱۷۲ واحد روستایی و ۴۲۹ واحد تعمیرات بوده که بر اثر سیل یا زلزله آسیب دیده‌اند و تعداد ۱۴۹ فقره تسهیلات رفع احتیاجات ضروری در راستای کمک به معیشت مناطق آسیب دیده استان پرداخت شده است.

مدیر شعب استان همچنین عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بانک مسکن در راستای کمک به اشتغال و رونق تولید تعداد ۶۷ فقره قراردادتسهیلاتی معادل ۱۵۳۳۰ میلیون ریال  و تعداد ۴۳۸ فقره تسهیلات ازدواج معادل ۱۳۱۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

سلیمی در پایان کل تسهیلات پرداختی بانک مسکن در استان کردستان را ۱۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و بیان کرد: در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و حدود ۲۸۰۰ کردستانی نیز با استفاده از تسهیلات بانک مسکن در این استان خانه دار شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =