تدابیر جدید برای خوش‌آیندسازی خدمت سربازی

ایلنا نوشت: سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه ۵ آموزش در زمینه‌های مختلف به کارکنان وظیفه در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد، گفت: قرار است وزارت کشور و استانداری‌های سراسر کشور در راستای مهارت آموزی و اشتغال سربازان با ستاد کل نیروهای مسلح همکاری داشته باشند.

سردار موسی کمالی، سخنگو و مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به ۵ نوع آموزش و مهارت در زمینه‌های مختلف به کارکنان وظیفه گفت: این آموزش‌ها در زمینه امداد و نجات، کسب و کار، مالی، فضای مجازی و مهارت زندگی به کارکنان وظیفه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی و برنامه‌ریزی انجام شده، کارکنان وظیفه در بدو خدمت، علاوه بر آموزش‌های نظامی، پنج نوع آموزش امداد و نجات، کسب و کار، مالی، فضای مجازی و سبک زندگی را نیز خواهند دید و این آموزش‌ها به برنامه آموزش آنان اضافه شده است.

به گفته سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال ۹۸ تعداد ۲۰۰ هزار نفر دوره آموزش امداد و نجات و ۴۰ هزار نفر دوره های آموزش کسب و کار و حقوقی و مهارت زندگی را طی خواهند کرد.

سردار کمالی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته آموزش‌های فوق به همه سربازان ارائه می‌شود، تصریح کرد: این آموزش‌ها در ۴۰ مرکز آموزش سربازی و در ۱۶ استان به سربازان ارائه می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح که روز گذشته با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: در راستای جلسات مختلفی که منظور جلب مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای مهارت آموزی به سربازان و خوشایندسازی خدمت سربازی برگزار می‌شود، جلسه‌ای با جناب آقای رحمانی فضلی - وزیر کشور برگزار شد.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به استقبال وزیر کشور از اقدامات قرارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان، ادامه داد: در این جلسه وزیر کشور پس از شنیدن گزارش هایی از اقدامات انجام شده در این حوزه حمایت کامل خود را از قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال سربازان اعلام کرده و آن را یک اقدامی مثبت و خداپسندانه توصیف کرد. در همین راستا مقرر شد تا وزارت کشور و استانداری‌های سراسر کشور در راستای مهارت آموزی و اشتغال سربازان با ستاد کل نیروهای مسلح همکاری داشته باشند.

سردار کمالی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه مشترک میان نیروهای مسلح و وزارت کشور منعقد خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف با هدف مهارت آموزی سربازان امضا شده است و چندین تفاهمنامه نیز به زودی به امضا خواهد رسید.

وی همچنین تاکید کرد: از سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور اعم از ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی درخواست می‌کنیم چنانچه فضا و فرصتی برای استفاده از ظرفیت سربازان ماهر در طرح مهارت آموزی را دارند، در این زمینه با ستاد کل نیروهای مسلح همکاری داشته باشند؛ چرا که سربازان دارای مهارت پس از پایان خدمت سربازی با گواهینامه معتبر و بین المللی می‌توانند اقدامات قابل توجهی را در امور مربوط به مهارت خود انجام دهند.

سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد: در راستای توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارشناسان حقوقی، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، این افراد می‌توانند در آزمون‌های مرکز وکلای قوه قضاییه قبل از انجام خدمت سربازی شرکت کنند. 

سردار کمالی تصریح کرد: بکارگیری افراد واجد شرایط در حد امکان، در امور حقوقی،‌ کارشناسی، و مشاوره در نیروهای مسلح، در جلسه‌ای با حضور فرمانده و مسئولان قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، رییس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح، رییس مرکز وکلای قوه قضاییه بررسی و مقرر شد با بررسی همه جانبه موضوع تفاهم نامه‌ مشترک تدوین و به امضاء قرار گاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکناه وظیفه نیروهای مسلح و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه برسد.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =