۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸

محمد البرادعی سرانجام رسما از تمایل خود برای نامزدی ریاست جمهوری مصر سخن گفت و تاکید کرد برای اماده کردن مردم نسبت به حضورآگاهانه پای صندوق های رای دست کم یک سال و نیم زمان لازم است.

 این دیپلمات کهنه کار مصری که مدیریت آژانس بین المللی انرژی اتمی را در کارنامه سوابقش یدک می کشد نسبت به هرگونه شتاب زدگی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد و در ضمن اعلام کرد اگر مردم بخواهند او حاضر است برای این پست نامزد شود.

 البرادعی معتقد است اگر انتخابات زودهنگام در مصر برگزار شود و به دلیل اینکه حامیان حسنی مبارک بار دیگر به قدرت باز می‌گردند، تمامی دستاوردهای انقلاب مصر از دست خواهد رفت. محمد البرادعی، رهبر حزب جمعیت ملی تغییر گفته است اگر در مسیر برگزاری انتخابات بسیار سریع عمل کنیم، افراد وفادار به حسنی مبارک، بار دیگر به قدرت بازمی‌گردند و تمامی دستاوردهای ایجاد شده به واسطه انقلاب در این کشور، از بین خواهد رفت. مدیر سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راه حلی نیز برای فرار از این بحران پیشنهاد کرد و گفت باید یک شورای ریاست جمهوری متشکل از دو غیرنظامی و یک عضو نظامی برای مدیریت مرحله انتقال قدرت در مصر تشکیل شود. او همچنین برگزاری همه‌پرسی در مورد قانون اساسی جدید و تقویت احزاب سیاسی پیش از انتخابات در این کشور را مطرح کرد.

البرادعی همچنین در سخنانی مسالمت جویانه گفت از گروه اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان افراطی یاد نمی‌کند و  معتقد است این جنبش آنچنان که درغرب مطرح می شود، یک گروه افراطی نیست. از نگاه این ناراضی مصری که در اولین روزهای خیزش مردمی علیه مبارک خود را به میان آنها رساند  دموکراسی فقط رفتن به پای صندوق‌های رای نیست و باید در مسیر دموکراسی در راستای ایجاد موسسات دموکراتیک به طور جدی گام برداشت.

البرادعی ضمن اشاره به اینکه هنوز هیچ حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری ماه سپتامبر آمادگی ندارد، تاکید کرد که گروه اخوان المسملین نیز از شانس برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =