مزارع گسترده ماری جوانا و خشخاش در ایلام کشف شد

ایرنا نوشت: فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از کشف ۲ مزرعه ماری جوانا و خشخاش و ۱۷ هزار بوته خشخاش در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مزارع در مناطق بسیار دور افتاده و سخت گذر ایجاد می شوند، کشف آنها بسیار مشکل است.

سردار جمال شاکرمی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: با تلاش مجموعه سپاه این مزارع کشف و برخورد جدی با عاملان آنها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود مزارع کشت خشخاش در حوزه استحفاظی ایلام، کرمانشاه و لرستان نیاز است نشست مشترک و سه جانبه ای برای مبارزه و نظارت و برخورد جدی با عاملان این کشت های ممنوع صورت گیرد.

وی از اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و بهسازی در مناطق محروم هلیلان توسط سپاه استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری جهاد کشاورزی کشت جایگزین برای مردم منطقه ایجاد شود.

وی در ادامه از نگهداری معتادان متجاهر در گاوداری ها انتقاد کرد و افزود: برخی از گاوداری ها محل نگهداری افراد خودمعرف شده است که از نظر بهداشتی ناسالم و غیر استاندارد هستند و خود مسئولان این مراکز نیز به افراد مواد مخدر می دهند که نیاز به نظارت و برخورد بیشتر است.

بر اساس آمار و اطلاعات رسمی، استان ایلام در حوزه مواد مخدر یکی از سالم ترین و پاک ترین استان های کشور است.

به گفته مسئولان، ایلام استان ۲۶ کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است و نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۷ درصد است که این آمار در استان ایلام ۱.۶ درصد است.

17231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =