۳۸ درصد زنان تحصیلکرده در کردستان بیکار هستند/ ۶۶ درصد زنان استان خانه‌دارند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: ۳۸ درصد زنان با تحصیلات عالیه در استان کردستان بیکار و جویای کار هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، لیلا آژیر در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، سلامت و زنان استان کردستان که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، به تدوین و تهیه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده که طرحی کشوری است و برای تدوین از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به استان‌ها ابلاغ شده، اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این سند تمام آمار و اطلاعات مربوط به حوزه زنان استان در زمینه‌های مختلف جمعیتی، میزان سواد، وضعیت شغلی را شناسایی و آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در هر شهرستان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان افزود: این سند در واقع نقشه راهی برای انعکاس مشکلات و مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده استان به مسئولان است تا براساس سیاست‌گذاری‌ها برای آن برنامه‌ریزی شود.

آژیر با بیان  اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۳۱ استان کشور تدوین شده است، افزود: در حال حاضر سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان تدوین و اطلاعات و شناسایی‌های لازم در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی انجام شده است.

 وی با اذعان به اینکه از میان پنج اولویت اصلی استان بر اساس این سند، اقتصاد و معیشت از جمله اولویت‌های اصلی زنان در کردستان است، گفت: ۶۶ درصد زنان استان کردستان خانه‌دار هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان به نرخ پایین مشارکت اقتصادی زنان در استان اشاره کرد و افزود: نرخ  اشتغال زنان هم  نسبت به مردان در رده پایینی قرار دارد.

آژیر عنوان کرد:  ۳۸ درصد زنان با تحصیلات عالیه در استان کردستان بیکار و جویای کار هستند.

وی افزایش آمار زنان سرپرست خانوار از جمله مهمترین مسائل و مشکلات و اهم مطالبات حوزه زنان برشمرد و از شناسایی و آموزش ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان در خصوص یادگیری طرح‌های مختلف در چند ماه اخیر  خبر داد و بیان کرد: کمبود بودجه و اعتبار از مشکلات عمده ما در این حوزه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از تاثیر بازارچه‌های خوداشتغالی، احداث و تاثیر مرکز رشد کارآفرینی زنان خبر داد و بر تداوم طرح‌های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

آژیر کمبود سرانه فضای سبز و فضای ورزشی برای  بانوان در استان را از دیگر مشکلات حوزه زنان نام برد  و تصریح کرد: اختصاص تسهیلات کم‌بهره به زنان کار آفرین، برگزاری استارتاپ‌ها و مشاوره شغلی، احداث پارک‌های بانوان، اختصاص ساعت‌ ورزشی به زنان شاغل، تداوم طرح کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، تاب‌آوری در راستای کاهش آسیب‌ها ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =