۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
مترو باکو را با بیسان گشت بهتر بشناسید

بی شک در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان، یکی از مهمترین سیستم های حمل و نقل عمومی، مترو باکو است که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای جابجایی ساکنان باکو و همچنین مسافران تور باکو باشد.   در واقع اگر از مسافران باکو هستید باید بدانید که مترو باکو به بسیاری از اماکن تفریحی ایستگاه دارد. کافیست نزدیک ترین ایستگاه به هتلتان را پیدا کنید و در طول سفرتان به باکو از مترو برای رسیدن به اماکن مختلف و برگشت به هتل استفاده کنید.

نکته مهمی که باید در مورد مترو باکو ذکر شود این است  که مسافران تور زمینی باکو نیز می توانند بعد از پیاده شدن از اتوبوس، با مترو با کمترین هزینه به هتل خود برسند. گفتنیست که در وبسایت bisungasht.com  نیز برای هر هتل، اطلاعات کامل به همراه نزدیکترین اماکن دیدنی، تاریخی و تفریحی به هتل قرار گرفته است. به علاوه نحوه رسیدن مسافران تور باکو  به اماکن مختلف را با وسایل نقلیه مختلف و بعلاوه هزینه تقربی نیز لحاظ گردیده است.

مترو باکو :

در واقع مترو باکو یکی از مترو های قدیمی و با قدمت می باشد که در حال حاضر دارای ۳ خط مترو با ۲۵ ایستگاه و طولی به بلندی ۳۶ کیلومتر دارد. گفتنیست که رییس مترو پایتخت آذربایجان از ایجاد پروژه های جدید برای افزایش تعداد ایستگاه ها گزارش داده است. گفته شده که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ ایستگاه به ایستگاه های کنونی افزوده خواهد شد که ۸ ایستگاه آن در حال حاضر در حال تاسیس می باشد. البته باید بدانید که قدیمی تر از مترو باکو، مترو استانبول می باشد که قدمت دیرینه ای دارد و به بیش از ۱۰۰ سال برمیگردد. قطعا برای مسافران تور استانبول نیز بهترین گزینه برای تردد به اماکن مختلف همین مترو می باشد با توجه به این که این روز ها بسیاری از سفر های استانبول به صورت تور زمینی استانبول می باشد مترو در استانبول از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع اگر بخواهید از تاریخچه مترو باکو باخبر باشید، قدمت آن به بیش از ۵۰ سال پیش و به سال ۱۹۶۷ بر میگردد. در واقع شهر باکو در آن زمان یکی از بنادر مهم اتهادیه شوروی به حساب می آمد و همین امر باعث شد که این شهر در اولویت ساخت مترو زیرزمینی برای تردد و جابه جایی قرار گیرد. به طوری که مترو باکو جزو پنجمین مترو آن زمان بود که شروع به ساخت و طراحی گردید  . البته نکته مهمی که باید گفت این است که در آن سال ها خبری از آذربایجان کنونی نبود و باکو جزو اتحادیه جماهیر شوروی به حساب می آمد. همین امر باعث شد مترو باکو حاوی طراحی های فوق العاده و بسیار زیبا به همراه مجسمه های بسیار زیبا و خاص شود. گفتنیست که از آن زمان تا کنون تنها مترو موجود در سطح کشور آذربایجان همین مترو می باشد و تا کنون مترو دیگری در کشور آذربایجان ساخته نشده است.

نکاتی مهم برای استفاده از مترو باکو :

همین طور که در تور دبی استفاده از مترو می تواند بهترین و ارزان ترین گزینه در بین وسایل حمل و نقل عمومی می باشد در باکو نیز قطعا تعداد زیادی از مسافران برای تردد و جا به جایی خود و رسیدن به اماکن تاریخی، دیدنی و همچنین مراکز تجاری از مترو استفاده می کنند. چرا که مترو بی شک هم سریع ترین وسیله حمل و نقل بوده و به علاوه ارزان تر وسیله حمل و نقل در بین وسایل حمل و نقل عمومی میباشد. گفتنیست تعدادی از این اماکن دسترسی راحتی به مترو داشته و میتوان گفت مترو بهترین گزینه برای رسیدن به این اماکن خواهد بود. لذا دانستن نکاتی قبل از استفاده از مترو باکو می تواند ضروری و مهم باشد :

  •  به این نکته توجه داشته باشید که داشتن کیف یا چمدان هایی که ارتفاع انها بیش از ۱۲۰ سانتی متر است قبل از ورود به مترو هزینه جداگانه باید بابتش پرداخت شود. پس سعی کنید از این نوع کیف ها استفاده نکنید.
  •  هر مسافر اجازه ورود بیش از ۲ چمدان به قطار را نخواهد داشت.
  •  کوله پشتی های معمولی که طول آنها کمتر از ۱۲۰ سانتی متر باشد به داخل قطار مجاز است.
  •  به شارژ کردن کارت متروتان دقت داشته باشید. چرا که در صورت باقی ماندن پول در کارت مترو نمی توانید بعد از اتمام سفرتان آن را نقد کنید و مابقی شارژ موجود در کارت متروتان سوخت می شود.
  •  هر کارت برای یک نفر می باشد.
  •  بهتر است از کارت های یک سفره یا دو سفره استفاده کنید.
  •  حیوانات خانگی کوچک را می توانید در داخل مترو حمل کنید.
  •  در صورت افتادن فرد یا شی در قسمت ریل قطار سریعا مامورین مترو را مطلع کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319872