فعالیت های منابع طبیعی لرستان رضایت بخش است

با حضور امیری معاون عمرانی استاندار لرستان، نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست لرستان، حوزه آبخیز شمال شهر خرم آباد، زیر حوزه منطقه سرمَرغ کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در حاشیه این مراسم، معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: آبخیزداری یکی از موثرترین راه های جلوگیری از سیلاب و رواناب هاست.

گودرز امیری با اشاره به اینکه احداث سدهای خاکی و سنگی ملاتی در کل استان در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: پنج نقطه از این بندها را بصورت نمادین کلنگ زنی نموده ایم که امیدوارم این رویه در سایر نقاط استان تداوم داشته باشد؛ چراکه احداث همین بندها می تواند از ورود سیلاب به شهر خرم آباد و خرم رود جلوگیری کند.

مجموع فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار رضایت بخش است

وی افزود: خوشبختانه در ۲ سال گذشته توسط استاندار لرستان و مدیر کل منابع طبیعی استان، اعتبارات بسیار خوبی برای منابع طبیعی جذب شده که الحق و الانصاف مجموع فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار رضایت بخش بوده است.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بیان داشت: این حوزه شامل ۶ زیر حوزه اصلی است که حاوی ۴۹ زیر حوزه فرعی، ۱۰ هزار هکتار مرتع، ۸ هزار هکتار مستثنیات و ۲۵ هزار هکتار جنگل می باشد.

شیرزاد_نجفی به  کلنگ زنی امروز اشاره کرد و خاطرنشان نمود: زیر حوزه سرمَرغ ۴ هزار و هشتصد هکتار وسعت دارد که اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی‌ گفت : عملیات های بندخاکی، سنگی ملاتی، بتنی، جنگل کاری، اصلاح و توسعه مراتع، سوخت جایگزینی و مبارزه با آفات و امراض از جمله زیر پروژه هایی است که در حوزه شمال خرم آباد به اجرا در خواهد آمد.

کنترل رواناب ورودی به شهر خرم آباد و خرم رود

نجفی در پایان اهداف این پروژه را کنترل رواناب ورودی به شهر خرم آباد و خرم رود، کاهش خسارات ناشی از سیل در شهر خرم آباد، تغذیه سفره های زیرزمینی، کنترل رسوب وارده به شهر و خرم رود و... دانست و اظهار کرد: محل تامین اعتبار این حوزه و زیر حوزه های مرتبط، صندوق توسعه ملی بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =