دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان،با بیان اینکه آمریکا بزرگترین پشتیبان رژیم های دیکتاتوری در آمریکای لاتین و خاورمیانه است، موج بیداری علیه استکبار جهانی را رو به گسترش دانست.

به گزارش «تابناک»، سعید جلیلی،در دیدار با رئیس مجلس ملی اکوادور حرکت های مردمی علیه رژیم های دیکتاتوری از آمریکای لاتین تا خاورمیانه را تو دهنی ملت ها به آمریکا عنوان کرد و افزود: واشنگتن با تزویر نمی تواند چندین دهه پشتیبانی از این دیکتاتوری ها و استفاده از زور بر ضد ملت ها را بپوشاند.

وی همچنین با تأکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر حمایت از مستضعفین جهان در برابر مستکبرین اظهار داشت: آمریکا در باتلاق حمایت از دیکتاتوری ها گرفتار است و تلاش های مذبوحانه، آن را بیشتر فرو خواهد برد.

«کوردو»، رئیس مجلس ملی اکوادور نیز در این دیدار با تأکید بر نقش برجسته و تاریخی ایران در عرصه منطقه ای و جهانی اظهار داشت: دیدگاه‌های مشترک کشورش در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌های خوبی را برای گسترش همکاری دو سویه ایجاد کرده و دولت و پارلمان اکوادور، از توسعه و تقویت مناسبات با ایران در همه زمینه‌ها حمایت می‌‌کند.

گفتنی است، هیأت اکوادوری با بیان اینکه آمریکای لاتین، قربانی نفوذ امپریالیسم است که موجب فقر و بیچارگی این منطقه شده، بر لزوم همکاری گسترده و هدفمند دولت ها و ملل مستقل برای مقابله با توطئه های آمریکا تأکید کردند.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    به امید روزی که کل کشور های اسلامی از زیر یوغ استکبار نجات پیدا بکنن و باهم متحد بشن.