در هر بار سوخت گیری در جایگاه در صورت آنکه رمز کارت خود را به اشتباه وارد کنید،بین 2 تا 5 لیتر از سهمیه سوخت موجود در کارت در قالب جریمه توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کسر خواهد شد.

پس از آن که کاربران خبرآنلاین نظرهایی را با این مضمون نوشت:" به علت ناآگاهی مردم در انتهای سوختگیری و نزدن دکمه نقدی یا غیر نقدی  چهار لیتر از بنزین کارت سوخت کاسته می شود." این موضوع را ابتدا با رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور در میان گذاشتیم.

بر اساس اظهارات جایگاهداران، شواهد نشان می دهد در هر بار سوخت گیری در جایگاه در صورت آنکه رمز کارت خود را به اشتباه وارد کنیم و یا پیش از خواندن میزان سهمیه توسط دستگاه کارت را ناهنگام از دستگاه بیرون بکشید، بین 2 تا 5 لیتر از سهمیه سوخت موجود در کارت در قالب جریمه توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کسر خواهد شد.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با شایعه دانستن این که در صورت پایان سوخت گیری واژه نقدی و یا غیر نقدی را فشار ندهید 4 لیتر از سوخت شما کسر خواهد شد تاکید می کند:این مساله کاملا یک شایعه است اما مشکل فعلی که مردم به اشتباه فکر می کنند به دلیل کلیک بروری واژه نقدی یا غیر نقدی است مربوط به اشتباهات رانندگان در زدن رمز اشتباه و مواردی از این دست است.

به گفته بیژن حاج محمدرضا، در حال حاضر اطلاعاتی وجود ندارد که بدانیم این اتفاق چرا می افتد اما شواهد نشان می دهد هر بار که رانندگان در زدم رمز اشتباه می کنند و یا کارت خود را زود از دستگاه بیرون می کشند مقداری از سوخت آنها کسر می شود همین امر نیز این روزها باعث برخوردهای فیزیکی بین رانندگان با کارگران جایگاه ها شده است.چرا که بعضا دیده می شود راننده ای 12 لیتر سوخت می زند اما در نهایت 16 لیتر از میزان سهمیه کارت وی کسر می شود.

براساس اظهارات وی، واکنش مردم به این موارد بسیار زیاد شده است و همین امر دردسرهایی را برای جایگاه داران رقم زده اما با این حال شرکت ملی پخش زیر بار این مشکل نمی رود و در این مورد اطلاعیه ای نیز ابلاغ نکرده اما شواهد کاملا این ادعای جایگاه داران را ثابت می کند.

وی از موردی دیگر سخن می گوید که این روزها بر درگیری های فیزیکی میان رانندگان و جایگاه داران دامن زده است.براساس اظهارات رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور، به نظر می رسد تبخیر بنزین به دلیل پالایش نادرست در پالایشگاه ها افزایش یافته است چرا که بسیاری از رانندگان در جایگاه ها مدعی هستند که 20 لیتر بنزین می زنند اما در ازای 10 لیتر بنزین می توانند مسافتی را طی کنند.

وی تاکید دارد: این رانندگان به اشتباه فکر می کنند جایگاهداران هوا به جای بنزین می فروشند در حالیکه این ادعا درست نیست و ما نیز به شخصه این سوال را داریم که چرا مدتی است که تبخیر بنزین تا این حد بالا رفته است. با این حال رانندگان همه چیز را از چشم ما می بینند و همین امر به یکی از مشکلات اصلی ما بدل شده تا جاییکه امنیت کارگران ما نیز به خطر افتاده است.

این در حالی است که خبرآنلاین در خصوص این ادعای جایگاه داران با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تماس گرفت تا صحت و یا عدم صحت این ادعا را جویا شود. برهمین اساس مدیرروابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی این مساله را از جمله شایعاتی دانست که طی سه سال گذشته هر چند وقت یکبار توسط مردم باب می شود. ناصری متذکرشد:این شایعات اخیر باعث شد ما بازرسان شرکت را به جایگاه های مختلف بفرستیم و بررسی جدی را در این خصوص آغازکنیم که اتفاقا جواب آن همین امروز به دست ما رسیده است.براساس اظهارات وی ، نتیجه بررسی سامانه هوشمند سوخت نشان می دهد حتی یک دهم از بنزین سهمیه ای داخل کارت ها به دلیل شایعات مطرح شده کسر نمی شود و رانندگان با خیال راحت می توانند سوخت خودرا در جایگاه ها دریافت کنند و نگران کسر آن نباشند.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، اگر گفته می شود در هنگام سوخت گیری از کارت خود به درستی استفاده کنید برای این نیست که جریمه برای استفاده ناصحیح در نظر گرفته شده باشد بلکه به این دلیل است که عده ای کارت خود را در کنار آهن ربا ،تلفن همراه قرار می دهند  وحتی در مواردی دیده شده که کارت خود را با آب شست وشو می دهند و پس از آن گلایه می کنند که کارتشان خراب شده در صورتی که باید بدانیم که این کارت ها همانند دیگر کارت های الکترونیک نیاز به مراقبت دارند و استفاده نا مناسب از آنها می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت:تنها چیزی که می تواند در صورت استفاده نامناسب از کارت برای رانندگان به وجود بیاید خرابی کارت است و غیر از این مورد تمام موارد و شایعات دیگر از سوی ما رد می شود./121

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    من پری روز خودم توی یه جایگاه کارت رو وارد کردم...بعد گفتن این بنزین سوپره...بدون زدن دکمه خروج کارتم رو بیرون کشیدم...5 لیتر از سهمیه ام کسر شد...واقعا خجالت آوره...
  • بدون نام DE ۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    اصلا نیاز به ورود رمز اشتباه نیست، همیشه 2-3 لیتر کم میشه....خدایی اون بالاهست ...
  • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    تا حالا شده یک مقام دولتی اعتراف به اشتباهکاری کند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    از گفتن دروغ به مردم خجالت نمیکشید
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    واقعا خیلی خجالت آوره بعدش هم می گن با خیال راحت برین جایگاه بنزین بزنید آخه مگه غیر از جایگاه جای دیگری هم می توان بنزین زد مردم مجبورند بنزین بزنند و آقایان هر بلایی که بخواهند سر مردم می آورند
  • بي نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    اين آقاي ناصري مسلمونه؟ خجالت داره به خدا
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    اتفاقا من میخواستم راجع به همین موضوع براتون بنویسم. من حدود 8 بار به این مشکل دچار شدم که هر بار 2 یا 3 لیتر از کارت من کسر می شد. هیچوقت پسوردم را اشتباه نزدم از جایگاههای مختلف و از نازلهای مختلف و به طرق مختلف آن را امتحان کردم باز هم 2 یا 3 لیتر از کارتم کم میشد. نتیجه ای که گرفتم این بود که نرم افزار مرکزی این کار را انجام می دهد چرایش را نمی دانم.
  • بدون نام DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    لطفا بکی فیلم بگیره و نشون بده این موضوع رو
  • سعید IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    وقتی سایت "شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی" اینو تأیید میکنه شما گزارش تهیه میکنید در نقض خبر !؟ مطالب این لینک رو با دقت بیشتر بخونید پس: http://www.niopdc.ir/HomePage.aspx?TabID=5108&Site=douranportal&Lang=fa-IR
  • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    به دفعات شده بنزین زدم وپس از اعلام مانده موجودی کارت را خارج کردم ولی نوبت بعد که کارت راوارد کردهام دیدهام حود 0/6 تا یک لیتر از موجودی کارت کم شده است