زمان ثبت‌نام مسکن ملی در شهرهای جدید اعلام شد

صدا و سیما نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی : ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای جدید از هفته نخست آذرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی، از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای جدید از هفته نخست آذرماه خبر داد.
حبیب اله طاهرخانی، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور گفت: این طرح عموما در زمین‌های آماده سازی شده و دارای زیرساخت، احداث شده و اقشار متوسط جامعه مخاطب آن خواهند بود.
وی با تأکید براینکه واحدهای تولیدی مسکونی در این طرح از لحاظ کیفیت، نحوه اجرا، سیستم انعقاد قرارداد و ارجاع کار به سازندگان و انبوه سازان کاملا تابع نظام فنی و اجرایی بوده و با رعایت قوانین مذکور ساخته خواهند شد افزود: تلاش می‌کنیم خروجی این طرح در زمانبندی مشخص و با کیفیت مناسب به متقاضیان و شهروندان ارائه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح ویژگی افراد واجد شرایط طرح مذکور گفت: متقاضیان واجد شرایط تا پیش از این نباید از تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده، ساکن محدوده طرح و متاهل بوده و در نهایت سابقه مالکیت از سال ۸۴ نیز نداشته باشند.
به گفته این مقام مسئول زمین در این طرح به قیمت کارشناسی شده و اقساط طولانی مدت با دوره تنفس ۲ ساله از مردم دریافت خواهد شد.
طاهرخانی با اشاره به بهرمندی این طرح از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی با نرخ سود ۱۸ درصد افزود: خوشبختانه افرادی که جزو متقاضیان طرح مسکن یکم نیز هستند با هماهنگی بانک مسکن می‌توانند وارد برنامه اقدام ملی شوند.
وی همچنین تأکید کرد: این طرح برای اقشار متوسط جامعه بوده و طرح دیگری با همکاری نهادهای حمایتی برای طبقه ضعیف در حال اجراست که طبق آن، زمین ۹۹ ساله و رایگان در اختیار نهادها قرار می‌گیرد که با کمک تسهیلات مورد نیاز این جامعه را مورد پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص بازار مسکن و دلایل بی ثباتی آن گفت: بدون شک اگر مداخلات دولتی عاملی برای ثبات بود در سال ۹۱ که در اوج عرضه مسکن مهر بودیم باید رکود ایجاد می‌شدبنابراین به این نتیجه می‌رسیم که رابطه معنا دارای برای حضور دولت و کنترل قیمت وجود ندارد.
وی افزود: بخش عمده‌ای از سرمایه‌های اقتصادی کشور در ساخت ساختمان سرمایه گذاری شده است و بیش از دو میلیون ساختمان در کشور خالی مانده است و سرمایه‌های این بخش کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است ۶ هزار واحد مسکن در شهر جدید صدرا ساخته شود گفت: شرایط پیش نیاز این طرح باید ایجاد شود و موضوعاتی نظیر مالیات، حقوق نظام مهندسی و سایر عوامل اجرایی نیز در نظر گرفته شود.
طاهرخانی در خصوص حضور بخش خصوصی در بازار مسکن افزود: بازار مسکن در انحصار بخش خصوصی است و مداخله بخش دولتی تنها در مسکن مهر صورت گرفت و در این بخش دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در این طرح ساخته شد.
وی معتقد است: شرایط برای حضور بخش خصوصی به صورت مستقل در بخش ساختمان باید ایجاد شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عنصر مغفول مانده حوزه ساختمان افزود: نوآوری در صنعت ساختمان کشور بسیار محدود و کند است و باید جهشی در حوزه نوآوری ایجاد شود تا شاهد افزایش بهره وری در این حوزه باشیم.
وی ادامه داد: رکود در بسیاری از شاخص‌ها رخ داده است و دولت نمی‌تواند به تنهایی در رفع خلاها اقدام کند و باید شرایطی برای حضور بخش خصوصی در راستای حل این خلاها فراهم شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این نکته که مخاطب طرح اقدام ملی مسکن اقشار کم درآمد اجتماعی نیستند و متقاضیان باید ۱۰ درصد هزینه ساخت را تامین کنند گفت: طرح اقدام ملی مسکن هیچ قیمت ثابتی ندارد و بر اساس چهارچوب‌های قراردادهای فنی، مهندسی کشور خواهد بود و هر طرح قیمت متفاوتی خواهند داشت.
طاهرخانی افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی با طرح اقدام ملی مسکن ضروری و یکی از مهمترین عوامل پیشبرد این طرح دانست.
۲۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =