جزییات ثبت نام مسکن ملی برای تهرانی‌ها از زبان وزیر راه و شهرسازی

ایلنا نوشت: وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی درباره جزئیات طرح مسکن کارکنان دولت و ساز و کار سامانه ثبت‌نام مسکن ملی ارائه داد.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه ثبت‌نام مسکن ملی برای تهران چه زمانی باز می‌شود و آیا پروژه‌های پادگاه ۰۶ و تهرانسر در همین سامانه اسم‌نویسی خواهد شد، گفت: تا پایان آذرماه سامانه برای ثبت‌نام در مسکن ملی در تهران هم باز خواهد شد.

وی افزود: متقاضیان برای خرید مسکن در پروژه‌های تهرانسر هم می‌توانند در همین سامانه ثبت‌نام کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره اختصاص واحدهای مسکونی تفاهم‌ شده با نیروهای مسلح در منطقه پادگاه ۰۶ گفت: برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در پادگان ۰۶ تهران با نیروهای مسلح تفاهم کرده‌ایم و قرار نیست این واحدها در سامانه واگذاری شود.

وی با بیان اینکه سامانه مسکن ملی تاکنون برای سه استان قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی باز شده است، گفت: تا به امروز ۱۵ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت طرح مسکن کارکنان دولت اظهار داشت: این طرح باید در سازمان برنامه و بودجه بررسی شود و مدل‌های اجرایی آن به تصویب برسد اما در حال حاضر صندوق پس‌انداز یکم را می‌توان به طرح مسکن ملی متصل کرد و عده‌ای از این طریق در طرح اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود عملکرد سایت ثبت‌نام مسکن ملی همانند فروش فوری خودرو بوده است و در کوتاه‌ترین زمان بسته شد و عده‌ای از ثبت‌نام جا مانده‌اند، گفت: تمام کسانی که واجد شرایط هستند می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند. کارکرد و عملکرد این سایت هیچگاه مانند سایت‌های فروش فوری خودرو نیست و نخواهد بود.

وی ادامه داد: هنوز هم ثبت‌نام برای مسکن ملی در خراسان جنوبی ادامه دارد و افراد می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

اسلامی اظهار داشت: ثبت‌نام برای مسکن ملی در قم ظرف دو ساعت به حدنصاب رسید و ۴۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند اما این به معنای پایان کار نیست و در صورت تامین اراضی، سایت دوباره باز خواهد شد.

وی ادامه داد: برای شهرهایی که ثبت‌نام به حدنصاب می‌رسد و بسته می‌شود در صورت تامین اراضی، سایت دوباره باز خواهد شد.

223231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =