واکنش امام جمعه تهران به افزایش قیمت بنزین

امام جمعه موقت تهران گفت: مساله بنزین یک تصمیمی است که دولت و مجلس با مشورت فرهیختگان حوزه اقتصاد گرفتند ولی باید به اجرای این تصمیم توجه داشت تا تبدیل به یک بحران نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهرانگفت: هفته وحدت به آن دلیل است که تمامی شیعیان و اهل تسنن آن را گرامی بدارند. پیغمبر مقتدایی معصوم و سراسر حق و نور بود که همواره به عنوان انسان کامل مطرح بوده است. 

اهم سخنان آیت‌الله امامی کاشانی را به نقل از ایسنا، فارس، مهر و تسنیم بخوانید: 

* انسان‌های کامل دارای صفاتی ویژه برای الگوی دیگران است ضمن اینکه انبیا همواره انسان‌های کاملی بوده‌اند. 

* باید همواره شبیه پیمغبر اکرم (ص) باشیم چه در خلق و چه در رفتار. 

* (با اشاره به مساله افزایش قیمت بنزین): آن طوری که به من توضیح دادند درباره مسئله بنزین دولت و مجلس و همان فرهیختگانی که مربوط به مسائل اقتصادی هستند، تصمیم گرفته‌اند. باید به اجرای این طرح توجه کرد، باید دقت و نظارت کرد.

* علاوه بر نظارت و اجرا باید به آن کسی که کالا می‌فروشد گفت که چه ربطی دارد اگر بنزین گران شد آن کالاها هم باید گران شود؛ باید انصاف باشد. آنهایی که مساله بنزین را مطرح می‌کنند در واقع یک مساله اقتصادی را تصویر می‌کنند، بنابراین اجرای آن مهم است و نباید بروند دنبال اینکه اگر بنزین گران شد، بقیه کالاها هم گران شود و بعد بحران درست کنند؛ باید انصاف داشت. باید شبیه پیامبر(ص) شد. گرانی بنزین چه ربطی به خانه و میوه و اجناس دارد که گران شوند؟ باید انصاف باشد.

* نقشه دشمن است که می گویند جمهوری اسلامی می گوید یهود نباشد. قرآن این همه آیه از یهود دارد. یهودیان با صهیونیسم مقابله می‌کنند. صیهونیسم ضد خدا است. رئیس جمهور آمریکا، رژیم آمریکا و صهیونیسم یک واقعیت و یک مسئله هستند و آن این است که ضد خدا، انسانیت و ضد همه ارزش ها هستند. استکبار به دنبال منافعش است.

* ما امروز گرفتار شده‌ایم. ببینید با فلسطین چه کردند. همین عراق را ببینید که بحمدالله مرجعیت عمیق و عظیمی در عراق وجود دارد. مردم عراق آگاه هستند و می دانند باید به مرجعیت توجه کنند. مردم حق دارند در گرانی حرف بزنند. اما نباید حرف طوری باشد که دشمن از آن سوء استفاده کند. در مسئله عراق و سوریه همه به دنبال این هستند که این کشورها را خراب کنند چون اسلام و لا اله الا الله را نمی خواهد.

* راه همانی است که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند؛ راه استقامت کردن است. استقامت یعنی چه؟ استقامت با قیام تفاوت دارد. قیام یعنی ایستادن روی پا و تسلط بر کارها و افکار. استقامت طلب قیام است که برود دنبال قیام که خسته نشود و فریب نخورد. استقامت این است که در برابر دشمن نترسد. استقامت یعنی تمام آنچه هدف است را دنبال کند. این که جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال با این استواری پا برجا است از همین استقامت است. استقامت مردم فلسطین و مردم عراق هم همین است. باید بیدار و هوشیار بود.

*دشمن وقتی مسلط می‌شود که کینه باشد، الآن جهان اسلام به چه صورتی است؟ استکبار چه می‌گوید و چه برنامه‌ای دارد؟ دشمن در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ می‌کند که به سراغ حاکم بیاید که با آنها صحبت کند، این کار نشانه این است که دشمن با اسلام نیست و برایش سنی و شیعه تفاوتی ندارد.

* برای دشمن، خدا و دشمنی با خدا مطرح است و با خدا می‌جنگد؛ کسانی که این چنین یمن را بمباران می‌کنند و یا در فلسطین، افراد را شهید می‌کنند، با برنامه‌ریزی حاکمان قرون‌وسطایی، کوچک و بزرگ را شهید می‌کنند، اینها می‌گویند ما به پول شما کار داریم.

*همین رئیس‌جمهور آمریکا و همین رژیمی که آمریکا هست و جاهایی دیگر که از اذناب او هستند، اینها یک واقعیت است، همه یک طرف هستند و آن این است که ضدا خدا، ضد انسانیت و ضد همه ارزش‌هاست، لذا استکبار به دنبال منافعش است، کاری به دین و مذهب ندارد، به یهود و نصارا و شیعه و سنی هم کاری ندارد، با همه موافق است، اگر به او پول دهند و با همه مخالف است، اگر به او پول ندهند، مسئله عناد و دشمنی را باید دید که در کجاست.

* مسئله دیگری که بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد، مسئله حضرت مهدی(عج) است، در حدیثی از پیامبر اکرم نقل شده است که فرمودند "روزگاری خواهد رسید که مشکلات، اضطراب‌ها و گرفتاری‌ها آنقدر زیاد می‌شود که امت اسلام را به سختی می‌اندازد، آن زمان است که جهان اسلام به فریاد خواهد رسید و فرزند من حضرت مهدی(عج)را فریاد خواهد کرد و او همه عالم را خواهد گرفت".

* بهترین انسانها کسانی هستند که وقتی حجت خدا غایب است به آن حضرت اعتقاد داشته و امید داشته باشند و فرج را بخواهند، بنابراین دنیا، دنیای استکبار و تسلط دشمنان است، اما آینده روشن است، جهان اسلام باید به این آینده نگاه کند و زمینه ظهور حضرت را فراهم کند.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321389

برچسب‌ها