عضو جامعه روحانیت: نواصولگرایی، یعنی تفرقه و شکاف/ با همان اصولگرایان سنتی صحبت کنیم برای کشور مفیدتر است

اعتمادآنلاین نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اعتقاد دارم تفرقه و جدایی مفید نیست؛ نواصولگرایی یعنی شکاف ایجاد کردن و شکاف ایجاد کردن‌ها پسندیده نیست.

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به فعالیت‌های نواصولگرایان گفت: معتقدم اصولگرایی را شاخه‌شاخه نکنیم و باز یک انشعاب و شاخه جدید درست نکنیم. اگر کسی حرفی برای بهبود اوضاع دارد، به جریان اصولگرا نزدیک شود و حرف خود را بزند. این شاخه‌شاخه شدن واقعاً به نفع کشور نیست، چون تفرقه و موضع‌گیری‌های بعدی را در پی خواهد داشت.  

این فعال سیاسی اصولگرا سپس در مورد احتمال عبور نواصولگرایان از اصولگرایان سنتی در جریان انتخابات پیش‌ رو و عرصه سیاسی کشور توضیح داد: به جای اینکه نواصولگرایی ترتیب دهند که خود موجب تفرقه و انشعاب می‌شود، به این نگاه کنند که بالاخره اصولگرایان سال‌هاست در این کشور قبل و بعد از انقلاب چهره‌های شناخته‌شده بودند و کار می‌کردند.

او تاکید کرد: نمی‌گوییم بد است که طرح جدید می‌آورند یا اینکه انسان‌های بدی هستند، اعتقاد دارم تفرقه و جدایی مفید نیست؛ نواصولگرایی یعنی شکاف ایجاد کردن و شکاف ایجاد کردن‌ها پسندیده نیست.

محمدتقی رهبر ادامه داد: اگر با همان اصولگرایان سنتی اصل ارتباط داشته باشیم و با هم بنشینیم و صحبت کنیم، قطعاً به نتایج مثبت و مفیدی برای کشور و مملکت خواهیم رسید.

این عضو جامعه روحانیت مبارز، با ذکر اینکه اصولاً طرفدار وحدت، همدلی و همکاری است،‌ عنوان کرد: آن‌قدر در کشور مشکل وجود دارد! بیایید مشکلات جامعه و مردم را حل کنیم. اینکه گروه دیگری شکل بگیرد و بگویند نوفلان و نوبهمان و گروه‌های جدید، نمی‌گویم حرف بدی است، اما فایده‌ای جز انشعاب و شاخه‌شاخه شدن را در پی ندارد.

او همچنین گفت: باید به هم نزدیک شویم. حرف‌هایمان را با هم بزنیم و اگر پیشنهادی داریم، برای بهتر شدن کار مطرح کنیم. الان جامعه اصولگرایان بیشتر از ۳۰ طیف در کشور دارد، باید با هم همدل شوند و ایجاد تفرقه نکنند؛ تفرقه یعنی نیروها را هدر دادن و شکاف ایجاد کردن که من موافق این نیستم.

رهبر با بیان اینکه حتی معتقد است اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هم می‌توانند گفت‌وگو کنند و ببینند نقطه‌های اختلاف کجاست، افزود: ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم و ولایت را قبول داریم. به هر حال در پاره‌ای از مسائل اختلاف‌نظرهای فردی داریم، اما می‌توانیم روی مسائل کلان کشور کار کنیم.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =