اقامت تمکن مالی یونان، سریع ترین راه اخذ اقامت اروپاست!

در سال های اخیر روش تعداد افرادی که به دنبال راهی برای اخذ اقامت اروپا هستند رو به افزایش است. از طرفی اقامت تمکن مالی یونان که با نام اقامت خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود، یکی از سریع ترین راه های اخذ اقامت اروپاست. در ادامه با بررسی ویزای خودحمایتی یونان همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

ویزای خودحمایتی یونان، راهی به سوی زندگی در تاریخ غنی یونان

یونان یکی از کشورهای تاریخی دنیاست که تاریخ بسیار غنی و فرهنگی دیدنی دارد. کشوری که فلاسفه و امپراتورهای قدرتمندی را پرورانده و به دنیا معرفی کرده است. در سال های اخیر نیز به واسطه رشد گسترده در زمینه صنعت و اقتصاد تبدیل به مقصدی محبوب برای مهاجران شده است.

در بین مردم کشور ما نیز یونان یکی از بهترین مقاصد دنیا برای اخذ اقامت اروپا است. البته این تقاضا در بین تمام مردم دنیا وجود دارد و در همین راستای سیاست مداران این کشور، تصمیم به ارائه اقامت تمکن مالی یونان به عنوان راهی برای ورود به خاک یونان کردند. اما ویزای خودحمایتی یونان چیست؟

منظور اقامت تمکن مالی یونان چیست؟

اقامت خودحمایتی یونان که در فرهنگ این کشور با اختصار FIP شناخته می شود یکی از بهترین راه های اخذ اقامت اروپاست. در این روش فرد متقاضی باید با ارائه مدارک لازم در اثبات توانایی مالی خود مراحل پیش رو تا گرفتن ویزای اورپا را طی کند.

همانطور که می دانید اخذ اقامت اروپا خصوصا برای مردم کشور ما دشواری های بسیار به همراه دارد. اما اقامت تمکن مالی یونان ساده ترین آنهاست که در کوتاهترین زمان ممکن نیز شما را هدف تان می رساند.

اقامت یونان را از طریق خودحمایتی به دست بیاورید

یکی از خوبی هایی که اقامت تمکن مالی یونان دارد این است که می توانید با ارائه مدارکی مبتنی بر داشتن درآمد کافی و ثابت در ایران، اقدام به اخذ اقامت یونان کنید. مدارک دال بر توانایی مالی شما می تواند مواردی مانند سود سپرده بانکی، اجراه دریافتی از املاک و مستغلات و یا حتی حقوق بازنشستگی باشد.

خوشبختانه با ارائه تنها یکی از مدارک اعلام شده می توانیداقامت خود را دریافت کنید و نیازی به ارائه تمام آنها نیست.

چقدر طول می کشد تا اقامت یونان از طریق تمکن مالی را به دست بیاوریم؟

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان از این طریق مدت زمانی در حدود 3 ماه نیاز دارد. در صورتی که تمام مدارک و مراحل مورد نیاز اداری این روش فراهم باشد، در این بازه سه ماهه می تواند اقامت دائم خود را به سادگی بگیرید.

این نوع از اقامت دقیقا مشابه با اقامت تمکن مالی فرانسه است و در ابتدا در یک دوره دو ساله به شما اعطا می شود. پس از آن نیز در دوره ای 3 ساله برای شما تمدید می شود و در نهایت در صورت رعایت تمام مارحل و شرایط اعلام شده از طرف کشور یونان، می تواند ویزای دائم خود را دریافت کنید.

پس در سال های ابتدایی اقامت شما موقت است و حتی بدون شرط حضور هم می توانید در راستای دریافت اقامت دائم خود تلاش کنید. همچنین در صورتی که هیچ مشکلی در سال های اقامت و مراحل اداری آن نداشته باشید حتی تا بازه ای 26 ساله هم می توانید نسبت به تمدید اقامت اقدام نمائید.

مهمترین موارد در تمدید و نگهداری از اقامت یونان تنها در گرو 3 نکته است:

1. همواره مدارک لازم در راستای توانایی مالی را ارائه کنید

2. بیمه پزشکی معتبری در کشور یونا داشته باشید

3. یک آدرس پستی معتبر در کشور یونان داشته باشید

با ارائه مدارک معرفی شده در بازه های زمانی که از طرف کشور یونان اعلام می شود، همواره می توانید برای تمدید اقامت یونان اقدام نمائید.

اقامت خود حمایتی یونان چه مزایایی دارد؟

مسلما این نوع اقامت مزایای بسیاری دارد که متقاضیان بسیاری هم از سراسر دنیا هر ساله برای دریافت آن اقدام می نمایند. خصوصا که با دریافت این نوع اقامت حتی با وجود تحریم های موجود می توانید به بسیاری از کشور های دنیا دسترسی داشته باشید.

با داشتن اقامت یونان می توانید به راحتی برای دریافت ویزای آمریکا، کانادا و حتی انگلیس اقدام نمائید. همچنین امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر در عرصه بین الملل در اختیار شما قرار می گیرد.

این نوع از اقامت یونان ساده ترین و سریع ترین روش برای ورود به کشور های اتحادیه شینگن نیز هست. خوشبختانه در این نوع اقامت هیچ لزومی به حضور همیشگی در کشور مقصد نیز وجود ندارد. از دیگر مزایا این نوع اقامت می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

· لزومی بر داشتن مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد

· از پرداخت مالیات سالیانه معاف هستید

· هیچ گونه محدودیت سنی در این روش وجود ندارد

· آزادانه می توانید در تمام کشور های حوزه شینگن تردد کنید

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که موارد اعلام شده تنها مزایای اقامت خویش فرمایی یونان نیستند و تنها به تعدادی از آنها اشاره کردیم. در پایان نیز به بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت یونان می پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت یونان از راه تمکن مالی

پس از ارائه مدارک درخواستی و تکمیل فرم های لازم به بررسی شرایط و صحت ادعای های شما پرداخته می شود. همچنین باید به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی معتبر نیز بپردازید تا مراحل کاری شما به درستی انجام شود.

پس از آن مدارک شما ترجمه و سپس تایید می شود. وقتی از طرف وکیل یونانی نیز تمام مراحل انجام شده تایید شود از شما دعوت می شود تا به سفارت مراجعه کنید و باقی مراحل پیش رو را انجام دهید. در نهایت نیز ویزای تایپ D شما برای اقامت صادر می گردد. امیدواریم در این نوشتار اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورده باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321786