میرتاج الدینی:هیچ دولتی خبر افزایش قیمت بنزین را زودتر اعلام نمی‌کند

محمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین را نمی توان زودتر اعلام کرد، گفت: این رویه ای است که در همه دولت ها وجود داشته است. دولت نمی تواند بگوید ما از هفته بعد قیمت بنزین را افزایش می دهیم، در هیچ کشوری هم این کار را نمی کنند زیرا همه چیز به هم می ریزد.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره تصمیم اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای افزایش قیمت بنزین به خبرآنلاین گفت: دولت بنا داشت در طرح اخیر خود هدفمندی یارانه ها را البته به شکل دیگری اجرا کند که اتفاقا در آن پرداختی به مردم هم وجود دارد اما به دلیل اینکه به صورت ناقص اجرا شد مشکلاتی بروز کرد.

گران شدن بنزین با ممانعت از افزایش قیمت کالاها همراه شود

وی با بیان اینکه ایراداتی کارشناسی به این طرح وارد است، گفت: اما با توجه به تصمیم سران کشور باید ایرادها و اشکالات موجود برطرف شود، مهمترین اقدامی که باید در دستور کار قرار گیرد این است که با توجه به گرانی بنزین، علاوه بر ممانعت از افزایش قیمت کالاها، باید قدرت خرید مردم با پرداخت یارانه معیشتی حفظ شود ضمن اینکه دولت باید برای رفاه مردم در حوزه حمل ونقل عمومی تدبیر جدی بیندیشد.

قرار بود طرح تثبیت قیمت ها یک ساله باشد اما...

وی درباره انتقادات وارده مبنی بر اینکه اجرای طرح تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم منجر به جلوگیری از افزایش منطقی سالانه قیمت بنزین شده افزود: طرح تثبیت قیمت‌ها که در مجلس هفتم با پیشنهاد آقای توکلی مطرح شد تنها برای یک سال بود که البته دو سال و نیم اجرای آن ادامه پیدا کرد اما بعد از آن طرح هدفمندی در دستور کار قرار گرفت که با اجرای آن، طرح تثبیت قیمت‌ها کنار گذاشته شد.

دولت نمی تواند بگویید از هفته بعد قیمت بنزین افزایش پیدا می کرد

وی با انتقاد از اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه چرا اخبار در زمینه افزایش قیمت بنزین زودتر اعلام نشده است، گفت: در پاسخ به این ایرادات باید گفت که مباحث مربوط به بنزین را نمی توان زودتر اعلام کرد، این رویه ای است که در همه دولت ها وجود داشته است. دولت نمی تواند بگوید ما از هفته بعد قیمت بنزین را افزایش می دهیم، در هیچ کشوری هم این کار را نمی کنند زیرا همه چیز به هم می ریزد البته دولت می توانست در این زمینه اطلاع رسانی کلی انجام دهد اما در برخی مصاحبه ها افزایش قیمت بنزین انکار شد که همین موضوع به اعتماد مردم آسیب زد.

نماینده ادوار مجلس با یادآوری اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، ابتدا یارانه‌ها به حساب مردم واریز شد، حتی یارانه‌ها یک ماه زودتر واریز اما اعلام شد که حق برداشت وجود ندارد تا زمانیکه قانون اجرایی شود بنابراین در میان مردم اطمینان ایجاد شد. امروز هم باید همین کار انجام می‌شد.

وی ایرادهای وارده بر اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را در سه محور خلاصه کرد و گفت: ایراد نخست توقف اجرای هدفمندسازی یارانه ها به مدت ۶ سال بود که در پی اجرای مجدد آن فشارها بیشتر شد. ایراد دوم این بود که این طرح بدون زمینه سازی کافی در جامعه انجام شد.

دشمنان به دنبال آشوب در ایران هستند

وی در توضیح ایراد سوم ادامه داد: دولت برای ایجاد اعتماد در جامعه باید کمک معیشت ها را زودتر به حساب مردم واریز می کرد مخصوصا در شرایطی که دشمنان به دنبال آشوب در ایران هستند باید با تدبیر و هماهنگی و ارائه توضیحات کافی اقدام به اجرای طرح می‌کرد که متاسفانه طرح ناقص اجرا شد. حالا که این موضوع در جامعه با تصمیم سران کشور انجام شده و دشمنان نظام اسلامی هم آن را بهانه ای برای ایجاد اخلال و آشوب در جامعه قرار دادند اما مردم عزیز کشورمان مسائل اقتصادی و معیشتی و مطالبات به حق خود را از این آشوب ها و اعتشاش ها جدا کرده اند. 

میرتاج الدینی تاکید کرد: حوادث چند روز اخیر در جامعه که با حمایت مستقیم آمریکایی ها که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی هستند اتفاق افتاده امنیت جامعه را بر هم زد، اما واقعیت آن است که این  رفتارها از سوی مردم نبوده بلکه اشرار و اغتشاشگرانی بودند که به هیچ کس و به هیچ چیز رحم نکردند.

این نماینده اسبق مجلس گفت: آتش زدن آمبولانس ها، ماشین آتش نشانی، کتابحانه، فروشگاه ها و تخریب اماکن عمومی و غارت فروشگاه ها هرگز کار مردم نیست و این جز از دست عده ای اوباش و اشرار و فریب‌خوردگان بر نمی آید. خوشبختانه با حضور مردم شهر های مختلف در صحنه و  همچنین حضور مقتدر نیروهای امنیتی این حوادث رو به پایان است و اعتراضات مردم از طریق نمایندگان آنها در مجلس و مجاری قانونی دیگر پیگیری می شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    89 4
    قبول ندارم
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    81 5
    باید مرحله به مرحله گرون می شد استاد
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    86 1
    چی میگی حاجی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    204 1
    از مزیت کشورهای دیگر فقط آن قسمت که به سود خودت هست یاد گرفته ای
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    202 1
    مشکل نون و سفره نداری که بدونی چی میگن مردم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    46 4
    مگه احمدی نژاد اعلام کرد؟
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    80 1
    مجاری قانونی یعنی چه؟؟؟؟
  • سیروس IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    166 2
    الان اهواز قیمت اکثر اقلام و کرایه ها بالا رفته.گوجه بین ۱۲تا۱۵ هزارتومانه.سیب زمینی و پیاز ۷ تومان شده.کرایه مسیری که قبلا ۹تومان با آژانس می رفتم الان ۱۲تومان میگیره.میوه هم گرونتر شده
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    49 4
    باید پله پله جلو میرفت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    83 0
    مقایسه درستی نیست
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    92 2
    بهانه افتاد باز دست تندروها
  • من IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    53 2
    منم معترضم ولی این ک فقط دولت نبود
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    64 2
    چرا مجلس هفتم جلوی اون طرح خاتمی رو گرفت که الان مجبور بشن یه باره انقدر گرون کنن
  • مینا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    41 0
    من سکوت کنم بهتره
  • محمدرضا AE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    74 2
    لطفا از کشورهای غربی الگوبرداری نکنید بفرمایید که عدم شفافیت و غافلگیری در اقتصاد جز کدام بخش از اسلام است؟
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    52 0
    کاش باهاش انگلیسی محاصبه میکردید.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    138 1
    تو رو خدا لفظ نمایندگان مردم رو بکار نبر ، شما فقط نماینده خودتون هستین
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    30 1
    خوب بزرگوار اعلام نمیکنن قبول ! ولی از قبل زیرساختشو رو آماده میکنن! نه مثل الان ...خوب اول کارت سوخت مردمو درست بهشون برگردونید بعد
  • AE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    65 0
    منم قبول دارم که نباید قبلا اطلاع رسانی میشد. فقط موندم همه مسئولین چرا میگفتن برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت نداریم...
  • نوری IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    84 1
    من از مسئولین کشور بویژه از آقای روحانی سوال دارم چرا در قضیه افزایش قیمت بنزین به دموکراسی احترام نذاشتین و با اجرای رفراندوم جویای نظر و چگونگی اجرای این طرح از سوی مردم نشدین ؟!!!!
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    71 2
    اونوقت کدوم مجاری قانونی.....؟؟؟!!!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    155 1
    اقایان من به افزایش قیمت بنزین معترض هستم اعتراضم را چطور به گوش دولت برسانم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    11 57
    موافقم. من با شمام.