ایرنا:'معمر قذافی' دیکتاتور لیبی، ایتالیا و آمریکا را متهم به دادن موشک به جوانان بنغازی کرد و 'فرانکو فراتینی' وزیر خارجه ایتالیا نیز در واکنش، قذافی را دروغگو خواند و گفت که گفته های قذافی هم باعث تعجب است و هم موجب ترس می شود.

دیکتاتور لیبی که امروز در یک سخنرانی در تلویزیون این کشور، تظاهرکنندگان را تهدید به اعمال زور و سرکوب کرد، اظهار داشت که مخالفان و تظاهرکنندگان از سوی کشورهای خارجی پشتیبانی می شوند.
این در حالی است که 'سیلویو برلوسکونی' نخست وزیر ایتالیا پس از سخنان قذافی، دریک تماس تلفنی با او که 20 دقیقه بطول انجامید ضمن رد اظهارات وی، بر لزوم پیدا کردن یک راه حل صلح آمیز تاکید کرد تا بحران این کشور تبدیل به جنگ داخلی نشود.
قذافی در تماس تلفنی با برلوسکونی اظهار داشت که در لیبی اوضاع خوب است و به عقیده وی شرایط واقعی، آن چیزی است که رسانه های لیبیایی در تلویزیون نشان می دهند .
قذافی در سخنرانی خود گفت که ' آنها (خارجی ها ) به بچه های لیبی سلاح داده اند و آنها را معتاد کردند. خانواده ها باید فرزندانشان را از خیابانها جمع کنند'.
قذافی همچنین از مردم لیبی دعوت کرد تا از 'خانه ها خارج شده و به تظاهرکنندگان حمله کنند.'
وی همچنین از نیروهای امنیتی خواست تا شورش ها را سرکوب کنند و تهدید کرد که کشور را خانه به خانه پاکسازی می کند.
'اینیاتسیو لاروسا' وزیر دفاع ایتالیا نیز وعده تشکیل یک کمیته دائمی بحران لیبی را داد و گفت: ایتالیا تلاش می کند تا خشونت ها در لیبی متوقف شوند و ما قبل از هرچیز می خواهیم از هموطنانمان محافظت کنیم و لازم است که اروپا نیز مداخله کند .
منابع دولتی ایتالیا که از اوضاع لیبی به شدت نگران هستند پیش بینی کردند که 200 تا 300 هزار پناهنده لیبیایی به این کشور سفر خواهند کرد و سازمان ملل نیز از ایتالیا خواست تا از پناهندگان استقبال کند و انها را رد نکند.
این درحالی است که 'اومبرتو بوسی' رهبر حزب 'پیوند شمال' گفت: فعلا پناهندگان لیبیایی به کشور ما نرسیده اند و امیدواریم که هرگز نرسند و اگر هم بیایند انها را به فرانسه و المان می فرستیم.
در حالیکه در لیبی اعتراضات مردمی علیه رژیم قذافی ادامه داشته و شمار قربانیان به صدها تن رسیده است، در سایت اینترنتی 'توییتر' اخباری مبنی بر اینکه هواپیماهای ایتالیایی مخالفان لیبیایی را بمباران کرده اند وجود دارد و اینکه کشتی های جنگی ایتالیایی در ابهای لیبی حضور داشته و از عملیات سرکوب معترضین، پشتیبانی نظامی می کنند.16146

کد خبر 132224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =