پخش علوفه به صورت دستی برای حیوانات همزمان با بارش برف

فارس نوشت: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از علوفه‌ریزی دستی برای حیات وحش این استان به دلیل وقوع سرمای ناگهانی و بارش برف در مناطق تحت حفاظت محیط زیست خبر داد.

محمدرضا خویشتن‌دار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، با اشاره به برودت هوا و بارش برف در روزها اخیر گفت: همزمان با بارش برف، حیات وحش برای دسترسی به علوفه به سمت جاده و حاشیه روستاها و باغات  می‌آیند، که این نزدیک شدن به مناطق زیست انسان ممکن است منجر به تلف شدنشان می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در مناطق تحت حفاظت شده این سازمان از جمله پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده ورجین و سرخه حصار اقدام به تعلیف دستی حیات وحش کرده‌اند، اظهار داشت: این روش تنها در شرایط خاصی مثل بارش برف و کاهش شدید دما دنبال می‌شود، چراکه تکرار این روش باعث تغییر رفتار حیات وحش و انس با انسان می‌شود.

وی ادامه داد: این تغییر رفتار و خو گرفتن با انسان می‌تواند برای حیات وحش خطرناک باشد، چراکه شکارچیان از این رفتار سوء استفاده می‌کنند.

خویشتن‌دار از همراهی جمعی از فعالان محیط زیست تحت عنوان نذر طبیعت خبر داد و گفت: علوفه‌های تقسیم شده در میان حیات وحش بخشی‌اش از بودجه اداره کل محیط زیست استان در فصل تابستان و بخشی از طریق نذر طبیعت تامین شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به عدم صدور مجوز شکار در سال جاری از سوی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: طی یک ماه گذشته ۳۶ اسلحه مجاز و غیر مجاز از متخلفین ضبط شده است

وی ادامه داد: از آنجایی که امسال مجوز شکار در استان تهران صادر نمی‌شود، برخورد به متخلفین احتمالی بیشتر خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =