نوازی: استراماچونی ثابت کرد فوتبال‌فهم است

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: جثه دیاباته خیلی درشت است و فکر می‌کنم اگر چند کیلو سبک‌تر شود، از این هم بهتر خواهد شد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: محمد نوازی به آینده استقلال امیدوار است، اما نگران بود مبادا اوضاع بد مالی کار دست باشگاه بدهد. او خط حمله استقلال را سرحال می‌داند و به خبرورزشی گفت امیدوار است وقفه لیگ لطمه‌ای به تیم نزند.

اوضاع استقلال تا قبل از تعطیلات چطور بود؟
روند صعودی تیم خیلی عالی پیش می‌رفت. فکر می‌کنم بعد از شهرآورد که بازی را با یک گل اتفاقی باختیم تیم فقط سیر صعودی داشته و این مشخص می‌کند کادر فنی در تیم کار می‌کند.

به استراماچونی می‌توان اعتماد کرد؟
حتماً! این مربی ایتالیایی ثابت کرد اگر دانش، کار و فهم فوتبالی داشته باشید حتی در سخت‌ترین شرایط هم می‌توانید به خواسته‌هایتان برسید. او با تیمی که کلی بازیکن از دست داده و گروهی بازیکن جدید از تیم‌های مختلف به آن اضافه شده بودند، کارش را استارت زد و توانست خیلی به موقع تیم را به جایی که می‌خواست برساند.

اما برخی معتقدند استقلال دیر جان گرفت.
طبیعی بود! استراماچونی که نمی‌توانست معجزه کند. به نظر من همین حالا هم با این نفرات کار بزرگی کرده و توانسته تیمی که خیلی از استقلالی‌ها از آن قطع امید کرده بودند را احیا کند. تیمی که دو جین از بازیکنانش را کلاً از دست داده و روزبه چشمی و فرشید باقری را در خیلی از این هفته‌ها نداشته است. شکست دادن تراکتور در تبریز کار کمی نبود که استراماچونی انجام داد.

چه اتفاقی رخ داده که استقلال این همه گل می‌زند؟
وقتی تیم بابرنامه کار کند، گل هم می‌زند. وقتی چپ و راست تیم روبه‌راه باشد، وقتی از وسط بازی‌سازی درست صورت بگیرد و درون ۱۸ قدم بازیکنانی باشند که قدرت تمام‌کنندگی داشته باشند، مشخص است که گل هم می‌زند. الان استقلال در همه قسمت‌های تیمش نقطه قوت دارد.

دیاباته را چطور مهاجمی دیدید؟
جثه‌اش خیلی درشت است و فکر می‌کنم اگر چند کیلو سبک‌تر شود، از این هم بهتر خواهد شد. ولی در کل ضربات درون چهارچوبش دقیق است و پا به توپ هم دارد. اتفاقاً زوج او و قائدی ترکیب خیلی خوبی را تشکیل داده که موجب شده تحرک خط حمله در آن جلو مفید باشد.

فکر می‌کنید بعد از تعطیلات بتواند همین روند را ادامه دهد؟
خیلی سخت است ولی غیرممکن نیست. البته کاش لیگ تعطیل نمی‌شد، چون در آن صورت استقلال با روال خوبی که در بازی‌هایش پیدا کرده بود، باز هم می‌توانست بردهای خوبی بیاورد. این تیم اگر ادامه مسابقات را هم با همین قدرت ادامه بدهد از بخت‌های اول قهرمانی است.

این مطلب را هم از دست ندهید: مهاجمان آرژانتینی، برزیلی و صربستانی در لیست نهایی کالدرون!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    6 0
    فهم شما هم اونجا مشخص شد که اکبرپور اول برنامه ازش انتقاد میکرد و آخرش بعد زدن چهار گل میگفت بهترین مربی تاریخ استقلاله!