توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره بازگشت دانیال زاده به کشور

تسنیم نوشت: سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستگیری دانیال زاده گفت: آنچه اتفاق افتاد یک تدبیر قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای بازگشت دانیال‌زاده به کشور بود و تدابیر جواب داد و این فرد به کشور بازگشت.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیر رسول دانیال‌زاده و احتمال مطرح شدن ابعاد جدید در ارتباط با پرونده فریدون و اینکه می‌تواند تغییراتی در پرونده فریدون اتفاق بیفتد یا خیر گفت: آنچه اتفاق افتاد یک تدبیر قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای بازگشت دانیال‌زاده به کشور بود و تدابیر جواب داد و این فرد به کشور بازگشت. اقدامات بعد از بازگشت در ارتباط با وی در حال انجام است. در پرونده حسین فریدون رای قطعی صادر شده و در ارتباط با آن بخش که رای قطعی صادر شده، بحثی در ارتباط با تغییرش مطرح نیست. اگر در فرایند تحقیقات در ارتباط با هر یک از اشخاص اطلاعات جدیدی بدست بیاید، پرونده جدیدی باز می‌شود. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام اسامی محکومان امنیتی مشمولان امنیتی و اینکه آیا حکم شبنم نعمت‌زاده صادر شده یا خیر گفت: در ارتباط با اسامی کسانی که مشمول عفو شدند، رویه قوه قضائیه این نیست که اسامی را به اطلاع مردم برساند. در جاهایی هم که اعلام می‌کنیم در محکومیت‌های قطعی است. بنابراین بنا به اعلام لیست افراد مشمول عفو را نداریم و در هیچ‌یک از موارد قبلی هم لیست رسانه‌ای نشده است. قوه قضائیه بنا ندارد به خاطر عفو، منت بگذارد زیرا این یک رأفت بی‌منت است. 

وی افزود: در پرونده شبنم نعمت‌زاده نیز محاکمه تمام شده و آخرین دفاع اخذ شده و وکلا فرصتی را برای ارائه لایحه تکمیلی خواستند و دادگاه‌ در روزهای آتی رای خود را صادر می‌کند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =