کویت خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به «ان.پی.تی» شد

ایرنا نوشت: نماینده کویت در سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که در منطقه خاورمیانه به پیمان منع گسترش سلاح هسته ای نپیوسته، بار دیگر بر ضرورت پیوستن این رژیم به «ان.پی.تی» تاکید کرد.

به گزارش روزنامه «الوطن» کویت، «منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) نپیوستن رژیم اسرائیل به این پیمان را مانعی برای ایجاد منطقه عاری از هرگونه سلاح هسته ای و کشتارجمعی در خاورمیانه دانست.

العتیبی استقرار امنیت در منطقه را در گرو ریشه کنی کامل سلاح های کشتارجمعی دانست و خاطرنشان کرد که متاسفانه نبود جدیت و اراده سیاسی از سوی برخی کشورها و از سوی اسرائیل به طور مشخص باعث شده تا تمامی تلاش ها از جمله کنفرانس های ۱۹۹۵ و ۲۰۱۰ برای تشکیل منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه به شکست بیانجامد.

نماینده کویت در سازمان ملل هدف از ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای و کشتارجمعی و نیز تحت نظارت قرار گرفتن تمامی برنامه های هسته ای از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی را تحقق امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه دانست.

ده ها کشور در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور- مهر ماه ۱۳۹۶) پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد تایید کردند، اما این پیمان تاکنون به دلیل مخالفت برخی کشورها ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه اجرایی نشده است.

پنج کشور آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس سلاح اتمی در اختیار دارند و هند، پاکستان و رژیم اسرائیل این پیمان را امضا نکرده اند.

گزارش های بین المللی حاکی از ساخت دهها سلاح اتمی توسط رژیم صهیونیستی دارد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق گو IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    0 0
    آفرین به کویت.