واکنش روسیه به لغو معافیت‌ فردو از تحریم‌های آمریکا

تسنیم نوشت: وزارت امور خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه اقدام آمریکا در لغو معافیت‌های در نظر گرفته شده برای تأسیسات هسته‌ای شهید علیمحمدی (فردو) را شرم‌آور خواند و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش  ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتخاذ چنین تصمیمی در واقع نمونه دیگری از نقض آشکار تعهدات بین‌المللی از سوی آمریکا و رویکرد غیرمسئولانه این کشور به توافقی است که شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت می‌کند. آنها نه‌تنها آشکارا اقدام به نقض قطعنامه شورای امنیت می‌کنند، بلکه مانع اجرای آن توسط سایر کشورها نیز می‌شوند. این رفتار شرم‌آور از سوی یکی از بزرگترین کشورهای جهان که ادعای رهبری جهان را دارد، باید با قاطعیت محکوم شود.»

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «با توجه به اظهارات آمریکایی‌ها، لازم است که کمیسیون مشترک برجام یک واکنش مناسب نشان دهد. ما امیدواریم که همکاران اروپایی ما این قدرت را پیدا کنند که از مرز ابراز تأسف درباره اقدامات آمریکا فراتر بروند و در کنار ما و چین، برای دفاع از توافقات جامع درباره پروژه فردو و سایر مؤلفه‌های مهم توافق هسته‌ای در برابر تحریم‌ها و حملات آمریکا تلاش کنند.»

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که دولت متبوعش معافیت‌هایی را که پیش از این برای همکاری شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی در تأسیسات هسته‌ای فردو در نظر گرفته بود را لغو خواهد کرد.

دولت آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و پس از آن تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه تهران اعمال کرد، طی این مدت همواره معافیت‌هایی را برای شرکت‌هایی که با سازمان انرژی اتمی ایران همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای دارند، در نظر می‌گرفت. موافقان تمدید معافیت‌ها در کاخ سفید همواره تـأکید داشتند که اعطای این معافیت‌ها به آمریکا کمک می‌کند که از طریق شرکت‌های ثالث نظارت بیشتری بر فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین احمدی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    روسها در طول تاریخ نامرد بوده اند و پشت ایران و کشورهایی به به روسها تکیه کرده اند را خالی کرده اند از یک طرف با امریکا قرارداد امضا می کنند و در هنگام اجرای قراردادخودشان را مخالف اجرای قرارداد اعلام می کنند شاهد بودیم در سوریه هم با اسراییل برای بمباران منازق خاص توافق کردند و سپس پس از بمباران توسز رزیم صهیونیستی ان را بشدت محکوم کردند
  • علی صفاری IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    با لغو گام به گام امریکاییان و همراهی دیگر عضوهای برجام ار ترس امیریکا انشالله مارا به احقاق واقعی حق فن اوری هسته ای را بدست میاوریم