زمان ثبت‌نام مسکن ملی در شهرهای جدید از اول آذر ماه اعلام شد

ایلنا نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کلنگ ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید از سال گذشته به زمین خورده و ساخت و ساز مسکن ملی در شهرهای جدید آغاز شده است. همچنین ثبت‌نام برای مسکن ملی در برخی از شهرهای جدید از هفته اول آذر ماه آغاز می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی درباره پروژه‌های ساخت و ساز و توسعه شهرهای جدید اظهار داشت: دولت با تنگنای مالی مواجه است و عدم تحقق درآمدها می‌تواند منجر به عدم وجود جریان نقدینگی مناسب در پروژه‌ها شود و در نتیجه این پروژه‌ها با زمان طولانی‌تر و هزینه بیشتر به اجرا برسند.

وی ادامه داد: از این رو شرکت عمران، شهرهای جدید به دنبال شیوه‌های جدید تامین مالی و جذب منابع مالی بوده است. بدون شک دیگر نمی‌توان با شیوه‌های سنتی و اتکا به منابع داخلی نسبت به شهرهای جدید اقدام کرد. از این رو با شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران و اصلاح برخی از آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها بستر مناسبی را برای جذب مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی ایجاد کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور شرکت عمران شهرهای جدید در نمایشگاه جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری اظهار داشت: بیش از یکصد پروژه برای ارائه به بخش خصوصی داریم که با تسهیل شرایط، این پروژه‌ها را در اختیار بخش خصوصی می‌گذاریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: تمام این پروژه در زمینه ساخت و ساز مسکن، واحدهای تجاری، مراکز تفریحی، گردشگری، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، نیروگاه‌های خورشیدی، آموزشی و صنعتی بوده است.

طاهرخانی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی در شهرهای اندیشه، پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا، سهند، عالی‌شهر، گلبهار، فولادشهر و بهارستان واقع شده‌اند.

وی با اشاره به ارزش این یکصد پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی گفت: ارزش این پروژه‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان است و مشوق‌های متعددی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعریف کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آغاز پروژه مسکن ملی در شهرهای جدید گفت: کلنگ ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید از سال گذشته به زمین خورده و ساخت و ساز مسکن ملی در شهرهای جدید آغاز شده است. ثبت‌نام برای مسکن ملی در برخی از شهرهای جدید از هفته اول آذر ماه آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که ثبت‌نام برای مسکن ملی در استان تهران چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: همانطور که گفته شد سامانه ثبت‌نام از هفته اول آذر برای شهرهای جدید آغاز می‌شود و به نوبت تا پایان آذر ماه مردم می‌توانند برای ثبت‌نام در اغلب استان‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن هیچ قیمت ثابتی ندارد، اظهار داشت: براساس چارچوب‌های قراردادهای فنی، مهندسی قیمت تعیین می‌شود و قیمت هر پروژه‌ای با پروژه دیگر در شهرهای مختلف متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب طرح اقدام ملی مسکن اقشار کم‌درآمد نیستند، اظهار داشت: متقاضیان باید حداقل ۱۰درصد هزینه ساخت را در همان ابتدای ثبت‌نام تامین کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    23 1
    یعنی اینترنت اول آذر درست میشه!!!!!!!