۵ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
اردوغان افشاگری کرد

ایسنا نوشت: رجب طیب اردوغان با اشاره به اینکه یگان‌های مدافع خلق تروریست‌های داعش را که باید با آن‌ها مبارزه کنند، آزاد کرده‌اند از حمایت آمریکا از این گروه انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اظهار کرد: اطلاعات قابل توجهی از خویشاوندان نزدیک دستگیرشده ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش به دست آمده است. یگان‌های مدافع خلق هزاران عضو داعش را که در زندان‌های سوریه زندانی بوده‌اند، به نشانه تهدید آزاد کرده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان افزود، روشن است که برخی از مقامات آمریکایی در تلاشند تا از گروه‌های جدایی‌طلب سوریه حمایت کنند.

وزارت دفاع ترکیه در توییتر نوشت: ترکیه تنها عضو ناتو و ائتلاف مبارزه با داعش است که تن به تن با داعش مبارزه کرده و بیش از ۴۰۰۰ عضو این گروه را در عراق و سوریه خنثی کرده است اما یگان‌های مدافع خلق بیش از ۸۰۰ عضو داعش را از زندان تل‌ابیض آزاد کرده‌ است.

اردوغان اظهار کرد: تنها در طی عملیات سپر فرات بیش از ۳۰۰۰ عضو داعش را نابود کردیم. اگر عملیات دیگر را نیز در نظر بگیریم، این آمار به ۴۰۰۰ تن افزایش می‌یابد.

رییس جمهور ترکیه ادامه داد: آنان که در تلاشند تا از یک گروه ترورستی جدایی‌طلب به عنوان نیرویی علیه داعش حمایت کنند، حالا در تلاشند تا کشتار غیرنظامیان از سوی این گروه را پنهان کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد، برخی در تلاشند تا مبارزه ترکیه با تروریسم را جنگی علیه کردها جلوه دهند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    15 39
    امریکا و اسراییل میخواند باز منطقه را به اشوب بکشند هم با حمایت از ازادی داعشی ها و هم با حمایت از جدایی طلب ها
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    7 23
    این اردوغ یگانهای مدافع خلق رو هووی خودش میبینه برا آمریکا
  • ایرانی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    19 32
    خداوند یار و یاور شما باشد
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      0 0
      اگه همین الان بهم ثابت بشه که خدا یار و یاور این مرتیکه هست، نماز را میذارم کنار. خدایی که یار و یاور این مرتیکه هست، حتما ارزش پرستیدن را نداره
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    43 25
    تو خودت ختم دیکتاتور هایی! حنات رنگی نداره
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    43 13
    خب چیو افشاگری کرد. این مزخرفات و که هی میگه. ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    37 23
    عجب رویی داره اردوغان!
  • عرفان IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    56 30
    عجب دروغ زیبایی.... اقای اردوغان شما همان کشوری هستید که مرزهای ترکیه به سمت حلب سوریه را باز کردی و برادران داعشی شما وارد سوریه میشدند و هنوز فیلم کمک سربازان شما به هم کاران داعشی شان در نرز در یوتیوب موجود است
  • Sirus sucai IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    1 0
    آن داعشی که افغانی بودن از مرز ایران غیر قانونی به ترکیه رد میشدند توسط ترکیه اموزش و مسلح میشدند و به عراق .سوریه و بعضی کشورهای اروپا حتی خواستن در ایران هم دست به عملیات تروریستی بزنند اما دستگیر شدند اصل رئیس یا هدایت کننده داعش دولت اردوغان بود حتی داوود اوغلی که ماون اردوغان بود بعد از اخراج دولت اردوغان را تهدید به فاش کردن داعش شد که اگه دفتر ترور را باز کنیم بعضی دیگه نمیتواند روبروی این ملت صحبت کنند در متینگ ها
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    1 0
    داعشیها همین حالا توی کشور شما هستن. اصلا ترکیه نبود داعشی هم بوجود نمیومد. تفکرات اردوغان دقیقا مثل داعشیها و تکفیریهاست و چند وقت پیش زرتشتیها رو هم تکفیر کرده بود.