نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:بانک ها برای کمک به سرمایه‌گذارها وارد میدان شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک ها باید برای کمک به سرمایه‌گذارها وارد میدان شوند،  گفت: اقتصاد کشور نباید دولتی باشد اقتصاد باید به مردم و بخش خصوصی با تایید اهلیت واگذار شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در بیست و پنجمین همایش صادرات غیرنفتی در تبریز با اشاره به سابقه طولانی این همایش و قدردانی از بنیان گذاران آن، گفت: آمار ۶ ماهه اول امسال تبریز و استان در توسعه صادرات بسیار چشمگیر است.

آل‌هاشم با بیان اینکه مشکل اصلی ما این است که نتوانستیم از منبع ارزشمند نفت به نحو احسن استفاده‌ کنیم تا اقتصاد رونق یابد گفت: بهترین راه مقابله با بیگانگان تولید و رونق تولید در کشور است.
وی گفت: نیروی انسانی ماهر ایران بنابر اذعان کارشناسان خارجی جزو بهترین نیروی کار در دنیا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و اروپا و هم‌پیمانان آنها در ۴۰ سال گذشته با وجود مشکلاتی که به وجود آورده‌اند نتوانسته‌اند جمهوری اسلامی را شکست دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: امروز در مقابل تحریم های آمریکا رمز پیروزی ما تکیه‌ بر تولید داخل بوده و رمز موفقیت در تولید داخلی نیز ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل است .
وی با بیان اینکه بانک ها باید برای کمک به سرمایه‌گذاران وارد میدان شوند، گفت: اقتصاد کشور نباید دولتی باشد اقتصاد باید به مردم و بخش خصوصی تایید شده و اهل واگذار شود.

وی یادآور شد: زمانی می توانیم بگوییم اقتصاد کشور نباید به نفت وابسته شود که اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز ما باید با تبدیل تحریم به فرصت و جایگزین کردن سایر منابع به جای نفت از وابستگی به نفت در امان باشیم.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: نقل و انتقال پول، حمل و نقل، موانع گمرکی، بسته‌ بندی نامناسب، عدم مدیریت بازار هدف، کمبود پروازهای مستقیم به بازارهای هدف، ویزا و... از جمله مشکلات صادراتی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم راه نجات اقتصاد کشور را در توسعه صادرات غیرنفتی دانست و گفت: در استان ما که بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در آن واقع شده باید توسعه صادرات غیرنفتی را سرلوحه خود قرار داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =