واکنش لیبرمن به پیشنهاد گانتس و نتانیاهو

ایرنا نوشت: «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مخالفت خود را با پیوستن به هر دولتی که «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر و رهبر حزب «لیکود» یا «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی سفید» تشکیل دهند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لیبرمن  رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در نشست مطبوعاتی پارلمان این رژیم اعلام کرد که با هیچکدام از احزاب راست‌گرا (نتانیاهو) یا چپ‌گرا (گانتس) ائتلاف نمی‌کند.

با اعلام مخالفت لیبرمن احتمال برگزاری سومین انتخابات پارلمانی این رژیم در یک سال قوت گرفته است.

لیبرمن این دو حزب را مسوول شکست در تشکیل دولت فراگیر دانست.

جنگ قدرت میان بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس رهبران دو حزب رقیب در سرزمین اشغالی فلسطین برای کسب عنوان نخست وزیری و همچنین عدم حصول توافق بین آنها تا به اینجای کار برای تشکیل دولت "وحدت ملی"، نگرانی در میان صهیونیست ها نسبت به برگزاری سومین دور متوالی انتخابات را به شدت افزایش داده است.

 لیبرمن به عنوان شخصی کلیدی و سرنوشت ساز در تعیین کابینه اسرائیل،  تا حدودی به جبهه مخالف احزاب راست افراطی پیوسته و مخالف سر سخت شخص نتانیاهو است. وی با تعداد کرسی های خود در پارلمان به نوعی سرنوشت این انتخابات را تعیین می کند. لیبرمن صراحتا گفته بود که از نتانیاهو حمایت نخواهد کرد.

اسرائیلی ها تاکنون دو بار برای انتخابات پارلمانی پای صندوق های رای رفتند. در دومین انتخابات، ائتلاف آبی و سفید به رهبری گانتس تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را از آن خود کرد و در مقابل حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۲ کرسی را به دست آورد.

پس از ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلاف، این فرصت به گانتس داده شد اما در سایه ادامه انتخابات میان نتانیاهو و گانتس هنوز تشکیل دولت ائتلافی میسر نشده است.

گانتس تنها چند ساعت برای امضای توافقی برای ائتلاف فرصت دارد در غیر آن صورت، فلسطین اشغالی دوباره آماده برگزاری سومین انتخابات پارلمانی خواهد شد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =