انتقاد حیدر العبادی از ایران در گفت‌وگو با العربیه!

فارس نوشت:رئیس ائتلاف «النصر» عراق خواستار تجدید نظر ایران در سیاست‌هایش در قبال عراق شد و گفت تهران باید طرف‌های ایرانی را که در تشکیل دولت عراق نقش دارند، مجازات کند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف «النصر» گفت که ایران باید در سیاست‌های خود در قبال عراق تجدید نظر کند.

وی که با شبکه العربیه گفت‌وگو می‌کرد، ایران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرد و گفت تهران باید در سیاست‌های خود در خصوص عراق بازنگری کند.

حیدر العبادی ادعا کرد، تهران باید طرف‌های ایرانی را که در تشکیل دولت عراق نقش دارند، مجازات کند.

نخست‌وزیر سابق عراق افزود: آنچه در نیویورک تایمز آمده است، میزان دخالت ایران در عراق را افشا می‌کند.

اشاره العبادی به گزارش دو روز پیش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز و وبگاه اینترسپت است که بر اساس برخی اسناد ادعایی، مدعی دخالت ایران در امور داخلی عراق شده بود.

وی با طرح این ادعا که «اعتراض و مواضع ما علیه دولت عبدالمهدی به دلیل کشتار معترضان عراقی است»، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

العبادی در حالی این ادعاها را مطرح کرده که در دوران نخست‌وزیری خود در عراق، از سوی ناظران به‌خاطر هماهنگی مستمر با سیاست‌های آمریکا در منطقه مورد انتقاد قرار داشت.

وی در آخرین ماه‌های نخست‌وزیری خود نیز از همکاری با تحریم‌های آمریکا علیه ایران سخن گفته بود که انتقادات وسیعی را در عراق برانگیخت. او گفته بود عدم همراهی بغداد با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران، به ضرر عراق است. این در حالی بود که حجم تجارت عراق با ایران در سال به میلیاردها دلار می‌رسید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 24
    حیدرالعبادی گفت « آنچه در نیویورک تایمز آمده است، میزان دخالت ایران در عراق را افشا می‌کند». آقای العبادی تو نیویورک تایمز و آرشیو اینتلیجنت سرویس درباره تو در لندن هم خیلی نوشتن. برو شانس آوردی از ایران وگرنه سندهای جاکشی های تو رو هم منتشر میکردیم
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      10 0
      حرف بی ادبی نزنید. اینجا خانواده نشسته.
  • شمس تبریزی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    2 18
    العبادی گفت «اعتراض و مواضع ما علیه دولت عبدالمهدی به دلیل کشتار معترضان عراقی است». خودش و اون ژنرال آمریکایی آدم فرستادن تا از بالای بامها به مردم شلیک کنن. حالا دست پیش را گرفته تا پس نیفته. امثال همین بودن که امام حسین را به شهادت رسوندن. همین نمازخوان که در رکاب علی شمشیر زده بودن از کوفه ریختن توی کربلا و اون فاجعه را درست کردن. هنوز بعد 1400 سال ... خودشان را دارن.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    خوب داره پول طرفداری از آمریکا را میگیرد که زیر یوغ آمریکا باشند و اکر ایران کمک کند تا ثبات سیاسی پیدا بکنند که ایران نیز امنیت داشته باشند اشکال دارد ولی آمریکا با اینهمه فاصله نه نزدیک
  • AE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    81 99
    كاش ايران ولشون كرده بود تا داعش بخوردش
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      5 11
      اگر ایران نبود و داعش منطقه را گرفته بود دنیا داشت کابوس میدید
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    خب خوب بود!حالا برو پولت رو از پادشاه عربستان بگیر حیدر جان!
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      27 4
      سوال اینجاست شماها چقدر به روسیه و چین باج میدید؟
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    ایشون از همون ابتدا یک شخص غربزده و حقیر بودن هیچوقت یادم نمیره چطور اوباما توی یه جلسه تحقیرش کرد و محلش نذاشت
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      4 8
      این زمان صدام فلنگو بست و رفت لندن. موقع مبارزه، زد به چاک و رفت تو لندن عین اون رفیق همه مسلکش احمد چلبی. احمد چلبی سالها توی لاس وگاس آمریکا بود، اما وقتی سال 2003 برگشت عراق، یهو شد نمازخون. العبادی هم داستانش همینه. البته برای اینکه من و شما باورکنیم که خیلی نمازخونه و جبران معاصی اش در لندن را بکنه، پشت نعلبکی را داغ کرده و چسبونده به پیشونیش تا ما باور کنیم نماز شب خونه و خیلی کار درسته.
  • NL ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    1 10
    حیدرالعبادی وقتی ترامپ رئیس جمهورشد همون اول رفت محضرش و ترامپ تو صورتش گفت ما باید نفت عراق رو بعد از اشغالش نگه میداشتیم. العبادی چند روز بعد با لوده گی و خنده در مصاحبه ای گفت خب حرف درستی نیست نفت عراق مال عراقی هاست، و تا همین حالا به خوش و بش کردن با اشغالگران کشورش ادامه داده. سفیرهای یکی بعد از اون یکی صهیونیست آمریکا در عراق مغزش و غیرتش رو خورده اند.
  • مریم IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 10
    دوباره مرزهای زمینی برای زیارت بسته شدند و این بخاطر انسانهای نادانی ست که این آدم یکی از اونهاست
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    14 20
    کرواتی که به کردن انداخته معلوم است که بدبخت غربزده تشریف دارد
  • خالدی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 9
    من با حیدر جون موافقم. بله باید ایران می گذاشت که داعش همه اش را نابود میکرد و زنان و دختران شان را به کنیزی می برد . از ماست که بر ماست
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    5 4
    کاش قطع رابطه میشد
  • اشکان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    16 7
    عرب و عراقی جماعت همینه. همینا بودن کلی ایرانی رو کشتن. چرا ایرانی ها خودشونو میزنن به اون راه. اعراب همیشه دشمن اصلی ما بودند و خواهند بود