چرا جمهوریخواهان از ترامپ ناراضی هستند؟

استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه طی گفت و گویی به بررسی روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا یعنی دونالد ترامپ می پردازد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر وحید غروی درباره روند استیضاح رئیس جمهور در آمریکا گفت: اگر روند استیضاح به شکل دلخواه دموکرات ها پیش رود، و خطا های رییس جمهور توسط اکثریت نمایندگان مجلس سنا نیز مورد پذیرش قرار گیرد، روند قانونی یا قضایی آغاز خواهد شد و ترامپ همانند ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری خلع خواهد شد.  آنچه که اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان بر روی آن مانوور میدهند اتهام بزرگ ترامپ مبنی بر سوء استفاده از قدرت و مشخصا کمک گرفتن از یک دولت بیگانه در مسایل حیاتی داخلی آمریکاست. مخالفان ترامپ میگویند او سیاست خارجی آمریکا را در سبد منافع شخصی خود قرار داده است. در یک مقطع یک رئیس جمهور ممکن است اشتباهاتی را در رابطه با کشورهای دیگر مرتکب شود و برای مثال معاهده ای را لغو کند،اما در مقطعی رئیس جمهور آمریکا از سیاست خارجی و هژمونی کشور به اصطلاح برای جیب خود خرج می کند که این موضوع یک گناه نابخشودنی در جامعه آمریکا محسوب می شود. به همین دلیل است که برخی از جمهوری خواهان نیز از ترامپ ناراضی شده و علیه او موضع گیری کرده اند.

وی پاسخ به این سوال که آیا برکناری ترامپ و روی کارآمدن ترامپ به نفع ایران خواهد بود گفت: نکته ای که باید در نظر داشت این است که ما باید از ساده اندیشی پرهیز کنیم.آنچه که بدیهی است پس از دوره ای قدرت یا دست جمهوری خواهان می افتد و یا دموکرات ها. در همین حال کسب و کارهای بزرگ آمریکا با این دو حزب همکاری می کنند. صحبت اصلی من اینجاست که ما نباید به طور ساده به قضیه نگاه کنیم و حق را به دموکرات ها و هیلاری کلینتون بدهیم. ایران در 70 سال اخیر تجربه روابط با آمریکا به خصوص کودتای 28 مرداد را داشته است. حتی این موضوع نیز مطرح است که اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور می شد او صددرصد به ایران حمله نظامی می کرد. فاجعه ای به اسم القاعده، جنگ لیبی همه از جمله اقداماتی است که هیلاری کلینتون مسبب آن بوده است. حتی خود او در سخنرانی ای تایید کرد که به  شکل گیری گروه های تروریستی کمک کرده است. ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با توجه به اقدامات دموکرات ها از جمله روس ستیزی، حمایت از تروریسم و غیره می گوید: "آمریکا در جنگ سرد دوم قرار دارد" این در حالی است که دنیا خواستار چنین چیزی نیست چرا که دیگر حزب کمونیست شوروی وجود ندارد.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 0
    نیکسون قبل از استیضاح استفا داد.