دلیلی برای افزایش قیمت کالاها وجود ندارد/ واریز یارانه حمایتی بر اساس حروف الفبا نیست

فارس نوشت:رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: فقط بنزین گران شده و با توجه به بسته حمایتی در نظر گرفته شده هیچ کالایی نباید در این مرحله گران شود.

زهرا عرب شاهی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تسریع پرداخت یارانه های حمایتی جدید طی هفته گذشته این یارانه‌ها برای40 میلیون نفر واریز شد و امشب هم 20 میلیون نفر باقی مانده واریز خواهد شد. عرب‌شاهی گفت: واریزی یارانه های جدید بر مبنای حروف الفبا نیست و بر اساس معیارهای سازمان هدفمندی یارانه ها و تقسیم افراد به دهک های درآمدی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که سهمیه بندی جدید بنزین تا چه میزان موجب کاهش در مصرف سوخت استان شده است گفت: بنده آمار بروزی در این زمینه ندارم و شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی استان باید در این رابطه آمار متناسب را اعمال کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز اظهار داشت: در رابطه با عدم واریزی یارانه اگر شکایتی وجود داشته باشد مردم می توانند مانند یارانه‌های قبلی اقدام کنند؛ موارد رسیدگی و بررسی به شکایات در استان انجام می‌شود اما تصمیم گیری نهایی در سازمان هدفمندی یارانه ها انجام می گیرد.

عرب‌شاهی گفت: فقط بنزین گران شده و با توجه به بسته حمایتی در نظر گرفته شده هیچ کالایی نباید در این مرحله گران شود و دستگاه های نظارتی و بازرسان بازار فرایند را به صورت جدی دنبال می‌کنند و مردم هم بایدموارد را به بازرسان منعکس کنند تا بازار ملتهب نشود.

وی افزود: اولویت جدی ما مدیریت بازار است و دلیلی برای افزایش قیمت های بدون منطق نداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =