تبدیل آب به پول در بزرگترین معدن بیت کوین روسیه

تسنیم به نقل از بلومبرگ نوشت: تولید برق آبی و شرایط جوی سیبری با زمستانهای طولانی و سرد، براتسک را تبدیل به مکان مناسبی برای استخراج ارز مجازی کرده است.

بیت ریور، بزرگترین مرکز اطلاعاتی در اتحاد جماهیر شوروی سابق (در حال حاضر کشورهای مستقل مشترک المنافع) سال گذشته افتتاح شد ولی تا به حال مشتریانی از سراسر جهان داشته است که شامل آمریکا ، ژاپن و چین می شوند. بیشتر این مشتری ها بیت کوین استخراج می کنند.

 این شرکت، ساختمانی را در نزدیکی کارخانه آلومینیوم براتسک اجاره کرده است. تنها کارخانه بزرگ ذوب آلومینیوم جهان به همراه کارخانه برق آبی نزدیک آن در دهه ۱۹۶۰ توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شدند. انرژی بیشترین هزینه را در آلومینیوم دارد.

بیت کوین

 علاوه بر تولید برق، عامل دیگری که براتسک را مکان مناسبی برای استخراج ارز مجازی می کند شرایط جوی سیبری با زمستانهای طولانی و سرد آن است. دمای پایین برای تجهیزات این مرکز اطلاعات بسیار خوب است.

تیم اولگ دریپاسکای میلیاردر، پنج سال پیش به فکر ساخت این مرکز اطلاعات در براتسک افتاد. گروه ان پلاس و  شرکت روسی روسال،  یکی از واحد های آن، که قبلا تحت کنترل این تاجر میلیاردر تحریم شده بود مالک این کارخانه های آلومینیوم سازی و تولید برق هستند.

 درحالیکه قانون روسیه استخراج ارز مجازی را به رسمیت نمی شناسد، بیت ریور خودش درگیر استخراج نمی‌شود و تنها تجهیزات مورد نیاز در مرکز اطلاعاتی و خدمات فنی را تامین می کند یعنی کسب و کار آن قانونی است.

 شرکتهای دریپاسکا حدود ۱۰ ماه را قبل از به توافق رسیدن با خزانه داری آمریکا برای قطع کنترل او، تحت تحریم بودند. این تحریم ها در ژانویه برداشته شدند. ادامه تحریم ها بر این شرکت ها می توانست مشکلاتی برای استخراج کنندگان ارز مجازی به وجود آورد.

ان پلاس تا ۱۰۰ مگاوات برق در سال برای بیت ریور  تولید می کند. برق ارزان و پایدار یک عامل اصلی برای استخراج ارز مجازی است. 

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =