آیا «بلومبرگ» توان به زیر کشیدن ترامپ را دارد؟

ایرنا نوشت: «می‌آیم تا ترامپ را شکست دهم و آمریکا را از نو بسازم»؛ این عبارتی است که «مایکل بلومبرگ» دیروز(یکشنبه) در بدو ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بیان کرد.

بلومبرگ ۷۷ ساله که تجربه سه دوره شهرداری شهر نیویورک را بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ در کارنامه داشته و صاحب رسانه در آمریکا و از ثروتمندان بزرگ جهان است، درحالی دیرهنگام خود را وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کرد که دونالد ترامپ رقیب اصلی دموکرات‌ها در این انتخابات، تلاطم‌های سیاسی - اقتصادی بسیاری در داخل و خارج از آمریکا را ایجاد کرده و با شعار «اول آمریکا»، در سطح بین‌الملل بحران‌آفرین شده و اکنون نیز با موضوع استیضاح در مجلس نمایندگان دست به گریبان است.

تارنمای شبکه سی‌ان‌ان امروز(دوشنبه) پیرامون ورود دیرهنگام بلومبرگ به جمع سایر نامزدهای دموکرات در تحلیلی نوشت: بلومبرگ با هدف مستقیم شکست دادن دونالد ترامپ وارد صحنه شده است.

این رسانه براساس بیانیه‌ دیروز(یکشنبه) بلومبرگ از اعلام ورودش به عرصه کارزار انتخاباتی، دیدگاه او را «میانه‌رو» توصیف کرد و نوشت: شهردار پیشین نیویورک گفته، بیشتر عمل گراست تا سخنور.


آمریکا را از اول خواهم ساخت
بلومبرگ در بیانیه خود نوشته، «در کارزار انتخاباتی شرکت کرده‌ام تا شخص دونالد ترامپ را شکست دهم و آمریکا را از نو بسازم؛ ما نمی‌توانیم چهار سال دیگر اقدامات فردی بی‌اخلاق و بی‌کفایت را تحمل کنیم.»
 

هیچ یک از نامزدهای دموکرات توان شکست ترامپ را ندارند
افراد نزدیک به بلومبرگ به سی‌ان‌ان گفتند، در حالی که اوایل سال جاری او گفته بود وارد کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نخواهد شد اما به دلیل اینکه می‌بیند هیچ یک از نامزدهای حاضر در حزب دموکرات توان شکست ترامپ را ندارند،  تصمیم خود را تغییر داد.
این ناتوانی شامل حال «جو بایدن» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا نیز می‌شود زیرا بلومبرگ شاهد افت نظرسنجی جدید او در ایالت آیوا و مشکلات بایدن در جمع‌آوری کمک‌های مالی بوده است.


آگهی ۳۷ میلیون دلاری
به نوشته سی‌ان‌ان، این مولتی میلیاردر آمریکایی برای شروع کارزار انتخاباتی، برای ۲ هفته آگهی تلویزیونی معرفی خود، ۳۷ میلیون دلار هزینه کرده است.
در پایان این تبلیغ، بلومبرگ به صراحت می‌گوید: «من، بلومبرگ به دنبال رئیس جمهوری آمریکا هستم و این گفته را ثابت می‌کنم.»


آزمودن شانس رقابت درون حزبی در سه‌شنبه بزرگ
بنابراین گزارش، از آنجایی که بلومبرگ دیرهنگام به عرصه رقابت‌ها پا گذاشته، در چهار رای‌گیری مقدماتی درون حزبی دموکرات‌ها که سال آینده میلادی در ایالت‌های «آیوا»، «نیوهمپشایر» و «نوادا» برگزار می‌شود، حضور نخواهد یافت و استراتژیش را فقط برای حضور در رای‌گیری «سه‌شنبه بزرگ» قرار داده که سوم ماه مارس ۲۰۲۰ (۱۳ اسفند ۱۳۹۸) همزمان در ۱۴ ایالت از آمریکا برگزار می‌شود.سی‌ان‌ان، این هدف را یک «استراتژی ناموفق» برای حزب دموکرات و شخص او توصیف کرده است.


۱۰۰ میلیون دلار برای کنترل مجلس نمایندگان
این رسانه در ادامه نوشت: بلومبرگ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به حزب دموکرات برای در اختیار گرفتن مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ کمک مالی کرده بود.


چالش‌های پیش رو – خرید رای
این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرده، نامزدی بلومبرگ بدون دردسر نخواهد بود زیرا با چالش دیگر نامزدهای حزب دموکرات مواجه است؛ از جمله «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست، زیرا این افراد به صراحت گفته‌اند «میلیاردها نباید قادر به خرید آرای رای‌دهندگان باشند.»
«کامالا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا از دیگر نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز گفته، «پول را باید از سیاست خارج کنیم.»


تیم انتخاباتی ۲۰۰۸ باراک اوباما
از دیگر مواردی که سی‌ان‌ان درباره ورود بلومبرگ به کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به آن  پرداخته، موضوع به‌کار گرفتن احتمالی تیم انتخاباتی رئیس جمهوری پیشین است که توانست در انتخابات ۲۰۰۸ میلادی باراک اوباما را پیروز انتخابات کند.

این رسانه در ادامه نوشت: نزدیک به یک‌سال پیش، «کوین شیکی» (Kevin Sheekey) یکی از مشاوران پرسابقه بلومبرگ گفته بود، سرگرم تدارک تیمی از اعضای پیشین ستاد انتخاباتی ۲۰۰۸ باراک اوباما هستند، از جمله به کار گرفتن «دیوید پلوف» (David Plouffe) مدیر تیم انتخاباتی باراک اوباما و دیگر اعضای این تیم.

 «مایکل بلومبرگ» میلیاردر یهودی ۷۷ ساله، مالک غول رسانه‌ای «بلومبرگ»  دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه «جان هاپکینز» و کارشناسی ارشد «تجارت» از دانشگاه «هاروارد» است.

او رئیس مؤسسه سرویس خبری بلومبرگ بوده و ثروتش در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار تخمین زده شد؛ هرچند سپتامبر(شهریور) ۲۰۱۳، مجله فوربس ثروت بلومبرگ را ۳۱ میلیارد دلار اعلام و او را سیزدهمین ثروتمند جهان معرفی کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =