۳۰ بیمار دیالیزی در چهارمحال و بختیاری در لیست انتظار پیوند کلیه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و فلوشیپ پیوند کلیه در چهارمحال و بختیاری، از قرار گرفتن ۳۰ نفر از بیماران دیالیزی این استان در لیست انتظار پیوند کلیه خبر داد.

دکتر مجید شیرانی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی از سال ۹۴ تا کنون از انجام موفقیت آمیزحدود ۵۰ پیوند کلیه در این بخش خبر داد.
به گفته وی، با راه اندازی بخش پیوند کلیه استان مجهز به تمامی تجهیزات و امکانات پیشرفته شامل: دستگاه دیالیز، تخت های استاندارد ICU، با صرف هزینه ای بالغ بر ده میلیارد ریال در سال ۹۴ ، فرصت لازم برای ارائه خدمت به بیماران دیالیزی نیازمند پیوند کلیه در استان فراهم گردید.
به گفته وی، هم اکنون امکان انجام همزمان عمل جداسازی اعضا و انجام دو پیوند کلیه به دو بیمار در این بخش فراهم شده است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه تمامی اعمال جراحی پیوند کلیه با اعلام رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی و بصورت رایگان و با پوشش۱۰۰ درصدی بیمه ای در استان صورت می پذیرد تصریح کرد: خانواده های اهدا کنندگان بدون هیچ چشم داشت و بصورت رایگان اعضای عزیزان خود را برای بخشیدن حیات دوباره به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا می نمایند.
وی، تعداد بیماران دیالیزی استان را حدود ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این عزیزان تنها با انجام پیوند کلیه می توانند به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود بازگردند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به رتبه برتر دانشگاه طی پنج سال گذشته و قرار گرفتن استان جز ۵ استان برتر در زمینه اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی اظهار داشت: این امر به همت مردم نوع دوست و حمایت مسئولین و حرکت خوب رسانه ای محقق شده است.
به گفته وی، از ابتدای آغاز فعالیت تیم فراهم آوری اعضای بیماران مرگ مغزی استان در سال ۸۲ تا کنون بیش از ۳۰۰ خانواده بیمار مرگ مغزی با اهدای اعضای عزیزان خود موافقت نموده اند که منجر به اهدای نزدیک یه یکهزار عضو مناسب پیوند شامل: کبد، کلیه، قلب و ... گردیده است.
وی هزینه سالانه هر بیمار دیالیزی برای دولت را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که تمامی خدمات دیالیز بصورت رایگان و با پوشش ۱۰۰ درصدی به بیماران ارائه می گردد.
دکتر شیرانی در ادامه کلیه را عضوی حیاتی و مهم دانست که باید بطور مرتب بویژه در سنین بالاتر از ۵۰ سالگی با انجام معاینات مستمر سالانه از عملکرد و سلامت آن اطمینان حاصل نمود و با تشخیص زودهنگام از ایجاد نارسایی پیشرفته جلو گیری نمود.
وی، داشتن رژیم غذایی سالم و کم نمک، کنترل فشار خون و میزان قند خون را از دیگر نکات مهم در حفظ سلامت کلیه ها و پیشگیری از نارسایی آن برشمرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =