پلاتوی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سنندج افتتاح شد

پلاتوی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سنندج همزمان با آغاز به کار سی امین جشنواره تئاتر استان کردستان با گنجایش ۱۲۰ صندلی در این هنرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی در مراسم افتتاح این سالن پلاتو اظهار داشت: ساختمان پلاتو هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سنندج با اعتبارب بالغ بر ۳ میلیارد ریال در مساحت ۲۱۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۲۰ صندلی به بهره برداری رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه  تلاش هنرمندان تئاتر استان برای فروزان ماندن چراغ صحنه از حیث اجراهای عمومی در طول سال ماندگار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه از برنامه های کوتاه مدت توجه به زیرساخت های فرهنگی است، خوشبختانه با استقبال استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، پایه ی بنیادی احداث ۸ پلاتو ویژه اجرای تئاتر در سطح استان شکل گرفت که با تامین اعتبارات تلاش می شود تا پایان سال شاهد بهره برداری از چند سالن پلاتو در کردستان باشیم.

قلعه شاخانی با تاکید بر حمایت و ارتقا تولیدات نمایشی استان بیان کرد:سعی شده علاوه بر حمایت های مستقیم مرکز هنرهای نمایشی از گروه های تئاتر دارای پروانه فعالیت از طریق انجمن هنرهای نمایشی ایران از محل اعتبارات استانی نسبت به حمایت از آثار فاهر نمایشی با هدف انتقال شور، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اقدام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: نمونه بارز این مهم در اردیبهشت ماه سال جاری با حمایت از آثار نمایشی برگزیده جشنواره های اجرا شده استان در سال گذشته به ثمر نشست و در ادامه نیز از فعالیت مجدد گروه های نمایشی با سابقه در سطح استان و هنرمندان پیشکسوت نسبت به فراخور وسع حمایت شد.

وی به برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استانی نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره در راستای ارتقاء، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان و با تأکید بر تولید نمایش هایی با مضامین انسانی و فاخر برگزار می شود.

قلعه شاخانی یادآورد شد: کشف و شناسایی استعدادهای موثر در پیشرفت تئاتر حمایت از گروه‌های نمایشی جهت تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت از اهداف برگزاری سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطر نشان کرد: برای توسعه و پیشرفت تئاتر در استان لازم است انجمن هنرهای نمایشی و گروه های تئاتر با طرح ایده و خلاقیتی نو به سوی آغاز دهه چهارم این جشنواره همت گمارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =