واکنش مقام بلندپایه ارتش به حضور ناو آمریکایی آبراهام لینکن در منطقه

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: برای درک بهتر پوشالی بودن کارهای نمایشی آمریکایی ها باید زمانی را که نفتکش متخلف انگلیسی به دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه توقیف شد را یادآوری کنم که آمریکایی ها و هم پیمانان آنها جرات هیچ اقدامی علیه ایران را نداشتند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش،‌ امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره خبرهای منتشره پیرامون آمدن ناو هواپیمابر آبراهام لینکن به منطقه عنوان کرد: همین ناو پس از آنکه غیورمردان نیروهای مسلح پهپاد جاسوسی آمریکایی ها را سرنگون کردند با سر و صدای فراوان راهی منطقه شد، اما برخلاف جنجال های رسانه ای در حدود هفتصد مایلی آب های سرزمینی ما توقف کرده و جرات نزدیک شدن به مرزهای آبی ما را نداشت.

امیر دریادار کاویانی ادامه داد: اکنون آمریکایی ها دوران افول خود را در منطقه می گذرانند و همچون انگلیسی ها که مجبور به ترک منطقه ما پس از سال ها حضور سلطه طلبانه شده بودند، آمریکایی ها هم ناگزیر از منطقه خارج خواهند شد.

دریادار کاویانی خاطرنشان کرد: چه در منطقه شمال خلیج فارس که حوزه ماموریتی اصلی برادران عزیزمان در نیروی دریایی سپاه بوده و چه در حوزه سواحل دریای عمان که حوزه ماموریتی نیروی دریایی راهبردی ارتش است، نیروهای مسلح با هوشیاری و قدرت تمام از منافع ملی پاسداری کرده و هر کدام پشتیبان دیگری هستند.

معاون هماهنگ کننده نداجا برخی حوادث پیش آمده در منطقه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای درک بهتر پوشالی بودن کارهای نمایشی آمریکایی ها باید زمانی را که نفتکش متخلف انگلیسی به دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه توقیف شد را یادآوری کنم که آمریکایی ها و هم پیمانان آنها جرات هیچ اقدامی علیه ایران را نداشتند از این رو می‌توان نتیجه گرفت حضور ناو آبراهام لینکن در منطقه تنها یک اقدام نمایشی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش‌های مشترک در آینده نزدیک با دیگر کشورها خبر داد و گفت: به زودی در منطقه جنوب شرقی  و سواحل دریای عمان و شمال اقیانوس هند رزمایش مشترک خود را با کشورهای روسیه و چین برگزار خواهیم کرد.

امیر کاویانی همچنین از برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان کشورهای حاشیه اقیانوس هند « IONS » در آینده ای نزدیک در همین منطقه خبر داد.

وی مقابله با دزدی دریایی را از مهمترین اهداف حضور نیروی دریایی در آب های بین المللی خواند و خاطرنشان کرد : از زمانی که پدیده شوم دزدی دریایی در شمال اقیانوس هند؛  خلیج عدن و بابل المندب به وجود آمد نیروی دریایی برای حفاظت از کشتی های ایرانی در این مناطق حضور پیدا کرد.

وی دستاوردهای این حضور را نیز به صورت خلاصه برشمرد و یادآور شد: علاوه بر مقابله با دزدان دریایی که کشتی های تجاری ایرانی را مورد تهدید قرار می دادند نیروی دریایی در کمک به دیگر کشورها هم موفقیت های خوبی را داشته که دستگیری دزدان دریایی کشتی تجاری چینی از جمله آنهاست.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325530

برچسب‌ها