شمار قربانیان زلزله سه روز پیش نیوزیلند به 113 کشته رسید.

دایو کلیف فرمانده پلیس در کریس چرچ ضمن اعلام این مطلب به رویترز گفت تا کنون مرگ 113 نفر بر اثر زلزله 6.3 ریشتری تایید شده اما هنوز اثری از سرنوشت حدود 228 مفقود این حادثه در دست نیست.
مقامات بعد از گذشت سه روز امید خود را برای نجان مفقودان از دست داده اند و بیم آن می رود که اسامی مفقودین جزو کشته شدگان محاسبه شود که آنوقت شمار قربانیان زلزله بیش از 351 نفر خواهد شد. پیشتر تعداد مفقودان 228 نفر اعلام شده بود اما ظاهرا این رقم بعد از تماس دوستان و آشنایان مفقودان افزایش یافته اما هنوز رسما اعلام نشده است.
آخرین نفری که از زیر آوار بیرون کشیده شده زنی است که در بعد اظهر چهارشنبه از آوار ساختمانی 6 طبقه سالم بیرون آورده شد و بعد از آن نیروهای امداد موفق به نجات فرد دیگری نشده اند.
همچنین با فروریزی ساختمان کالجی که در ان دانشجویان ژاپنی انگلیسی یاد می گرفتند، امید برای زنده یافتن آنها تبدیل به یاس شده است. دست کم یازده ژاپنی در این قسمت از شهر کریس چرچ - دومین شهر نیوزیلند که در آن زلزله به وقوع پیوست - مدفون شده اند. سالانه هزاران ژاپنی بدلیل هزینه های کم به نیوزیلند آمده تا زبان انگلیسی یاد بگیرند و هر چند آنها خود از زلزله خیز ترین کشور جهان به این منطقه سفر می کنند، اما هرگز فکر نمی کنند که نیوزیلند اینقدر شکننده بوده باشد!
تلاش امدادگران برای نجات یا بیرون کشیدن 22 نفری که در کلیسای شهر هنگام زلزله حضور داشتند نیز به گفته دایو کلیف ادامه دارد اما آنها این کار را با یاس و نا امیدی انجام می دهند.
در حال حاضر 600 نیروی امداد به صورت شیفتی کار جستجو برای یافتن زیر آوار ماندگان را انجام می دهند که در بین آنها تیم هایی از انگلیس و ژاپن و تایوان و سنگاپور و استرالیا دیده می شود. همچنین 80 تیم چهار نفری نیز با مراجعه خانه ها سعی می کنند به مردم آسیب دیده در خانه کمک نمایند.

/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =