تردد خودروهای پلاک فرد در تهران ممنوع شد

میزان نوشت: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امروز طرح زوج و فرد از در منازل اجرا می‌شود.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به استمرار آلودگی هوا در پایتخت و بنا بر مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز (شنبه) تا ۱۸ بعدازظهر طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا(زوج و فرد سابق) که طبق روال معمول اجرا می‌شود، پلیس راهور تهران بزرگ در راستای کاهش آلودگی هوا، طرح زوج و فرد از درب منازل را از امروز در پایتخت اجرا می‌کند و بر این اساس، همکاران من از ساعت ۶:۳۰ بامداد تا ساعت ۱۸ از تردد خودروهای غیر مجاز جلوگیری کرده و اعمال قانون خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بر این اساس، خودروهایی که رقم آخر پلاک آن‌ها زوج است (اعداد ۲،۴،۶،۸)، امروز (شنبه) می‌توانند در شهر تردد کنند.

مهماندار گفت: البته این را یادآور می‌شوم که در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، قوانین و مقررات مانند سابق خواهد بود، یعنی افرادی که دارای طرح ترافیک نیستند نمی‌توانند در این محدوده حاضر شوند و در خارج از محدوده نیز تنها خودروهایی که پلاکشان زوج است می‌توانند تردد کنند.

وی یادآور شد: ممنوعیت تردد کامیون در پایتخت همچنان ۲۴ ساعته دایر است و فردا هم کامیون‌ها نمی‌توانند در سطح شهر تهران تردد داشته باشد، این وضعیت تا بهتر شدن وضعیت آلودگی هوا ادامه دارد.

سردار مهماندار در پایان به همشهریان توصیه کرد که از حمل و نقل عمومی استفاده کرده و حتی المقدور از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 0
    چرا پلیس فقط اقدامات جبری داره؟ چرا برای آلودگی هوا کار موثر و زیر ساخت ها را درست نمیکنند؟ و هزینه این همه بی لیاقتی مسئولان و پلیس را مردم بپردازند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    1 0
    جالبه طرح زوج وفرد رابرداشتن واز یک روز درمیان بیرون بردن وسیله نقلیه مارا محروم کردن تااگر بخواهین ازوسیله نقلیه استفاده کنیم وتوی طرح آلودگی هوامنزلمان باشد ویابخواهیم عبورکنیم پول بدیم ،حالا که هواخراب است دوباره حرف از طرح زوج و فرد میزنن!هملن طرح زوج و فرد خوب بود وبااجرای آن هم اینقدرترافیک نداشتیم هم تااین حدآلودکی هواکاش همه چیز براساس پول اجرانمیشد.