نامه وزیر فرهنگ و ارشاد به سه مقام دولتی درباره حذف معافیت مالیاتی هنرمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال انتشار اخباری مبنی بر حذف معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی قوت گرفتن حذف معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ، رسانه و هنر، در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «در شرایطی که خبر موافقت دولت محترم در تصویب تاسیس انجمن‌های صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه می‌رفت تا موجی از شادی و دلخوشی در بین این بخش از جامعه ایجاد کند، متاسفانه انتشار اخباری در خصوص حذف معافیت مالیاتی مربوطه موجب نگرانی شد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داده است: «براساس بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف از مالیات (مشمول مالیات با نرخ صفر درصد) هستند. به نیکی واقفید فعالیت‌های فرهنگی و هنری اصولا درآمدزایی چندانی نداشته و انتفاعی محسوب نمی‌شود و برهمین اساس در ادوار مختلف به مجوزهای صادر شده به چشم اقتصادی نگاه نشده و همواره سعی در حمایت از آنها بوده است.»

صالحی در پایان خواستار شده است: «باتوجه به اینکه خطر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های نفوذ و استحاله فرهنگی دشمنان انقلاب به طور مداوم گوشزد می‌شود، لزوم حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ضروری بوده و باتوجه به تاثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی ناشی از این اقدام بر نخبگان کشور، دستور فرمایید معافیت‌های مالیاتی موضوع بند (ل) یاد شده همچون گذشته برقرار بوده و از هرگونه اقدام در جهت حذف آن جلوگیری به عمل آید.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    1 0
    اقای وزیر سنگ این سلبریتی ها و هنرمندان بی درد رو با سینه نزن.کافیه سری به اینستاگرام و یا پستهایی که برای مردم میذارن بزنید تا از انواع مد، لباسهای فاخر، ویلا، دورهمی ها و خودرو های باکلاسشون باخبرشید.چراکارگران ، معلمها، کارمندان و سایر اقشار جامعه که حقوق و مزایای اونها دربرابر سلبریتی ها میکرو گرمی هم نیست ، مالیات بدهند ولی اینها معاف باشند. لطفا دست از حمایتت تون بردارید ...
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      0 0
      اول برو اطلاعات کسب کن بعد اظهار نظر کن. معافیت مالی مربوط به آموزشگاههای هنری و سینمایی و مواردی از این قبیله مه در این شرایط درآمدشون کمتر از قبل هم شده. چه ربط به سلبرینی ها داره؟ اینا هنرپیشه اند نه هنرمند. هنرمندی که با هزار زحمت چرخ آموزشگاهش می چرهخ منظوره.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    معلوم نیست کجای جامعه هستند مملکت داره از بی پولی دق میکنه این اقا پشت مفت خورهاست الان کدوم مثلا هنرمندساده زندگی میکنند.اره بگین برن ازتولیدیها که چرخه را میگردونند مالیات چند برابری بگیرند ویا جریمه شون کنند