فرزام :سهمیه روئینگی ها،به شرط مدال طلا!

افشین فرزام امیدوار است پاروزنان روئینگ برای توکیو هتریک کنند. بعداز المپیک لندن و ریو.او که با محک پاروزنانش در قهرمانی آسیا ، راضی برگشته ، البته خوب می داند اردیبهشت ماه سال آینده ملی پوشان کار سختی دارند.

مهری رنجبر:آن هم با شرط جدیدی که فدراسیون جهانی روئینگ برای سهمیه گذاشته است. سهمیه به شرط مدال طلا.با این حال  فرزام با اطمینان می گوید:« ما در تک نفره های سنگین وزن  شانس سهمیه داریم.»
*کار را برای انتخابی المپیک استارت زدید،اردوچطور است؟
بچه ها بعداز  ریکاوری دو هفته ای ، به اردو برگشتند تا این بار برای انتخابی المپیک اماده شوند. در فرصت 5 ماهه پاروزنان طبق برنامه با شدت تمرین می کنند برای  اردیبهشت ماه سال آینده و موفقیت در انتخابی. چرا که این رقابتها با حضور قایقرانان روئینگ اسیا و اقیانوسیه خیلی متفاوت است.

*به سهمیه بچه ها امیدوارید؟
ما قبلا در المپیک لندن و ریو سهمیه گرفته ایم و شک ندارم برای توکیو هم سهمیه می یگریم . اما شرایط برای گرفتن سهمیه امسال سخت تر است. چرا که طبق قوانین جدید روئینگی های زن و مرد برای سهمیه  چهار ماده با هم رقابت می کنند و هر کشور نهایت دو سهمیه می گیرد به شرط مدال طلا. همه کشورها هم برای قهرمانی و سهمیه برنامه دارند. این الزام کار را سخت تر می کند،چرا که ما قبلا با مدال  نقره سهمیه گرفته ایم ،نه طلا .حالا باید همه تلاش پاروزنان برای دو مدال طلا باشد.

*در چه موادی شانس سهمیه داریم؟
در تک نفره سنگین وزن و  دو نفره سبک وزن.البته دو نفره سنگین وزن بدون شانس نیستیم اما با شرط مدال طلا  باید بیشتر تلاش کنیم. دو نفره مردان هم شانس دارد و من موقع سفر ارنج های مطمئن را انتخاب می کنم.

*از حالا ترکیب تیم برای انتخابی المپیک مشخص است؟
تاحدود زیادی مشخص شده چه پاروزنانی شاخص تر هستند. هرچند 90 درصد ترکیب مسافران معلوم است ، اما اعتقاد دارم هر قایقرانی شاخص ها را پشت سر بگذارد  می تواند به اردو بیاید و در انتخابی ها شرکت کند.

*وضعیت عاقل حبیبیان برای آمدن به اردو به کجا رسید؟
عاقل خیلی دوست دارد به اردو بیاید . اما او در این ماه درگیر به دنیا امدن فرزندش است و استخدامش در وزارت ورزش . بنابراین برای برگشت به اردو باید تا حدودی مشکلاتش حل شود. اگر مسائل را هماهنگ کند می تواند به اردو برگردد و برای انتخابی اماده شود.

*بچه های ما همیشه مشکل پارو و قایق کهنه را دارند، این مشکل همچنان ملی پوشان  را در انتخابی به دردسر نمی اندازد؟
ما برای قهرمانی آسیا مشکل پارو و قایق را داشتیم اما برای سهمیه المپیک با شاخص می آییم. هرچند قایق ها قدیمی است اما می توانیم کار را جلو ببریم. قایق تمرینی بچه های ما برای 8 سال پیش است در حالی که تولید کننده ها قایق هایی جدید طراحی  و تولید کرده اند که حتی روی سرعت بچه ها هم تاثیر می گذارد. وقتی پاروزنان با قایق های جدید تمرین نکرده اند و فرصت زیادی قبل از مسابقه برای عادت به انها ندارند در مسابقه به دردسر می افتند، به همین خاطر ما مجبوریم برای مسابقات  قایق هایی با سرعت پایین تر را کرایه کنیم . اما تیم های کره ، ژاپن ، چین و هنگ کنگ با قایق های به روز تمرین می کنند و در رقابت تنگا تنگ کار را برای بچه ها سخت می کنند . بچه های ما در این مواقع باید  فاصله را با رقبا بیشتر کنند تا دردسر نداشته باشند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =